ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה
  • גוגל אנליטיקס 4 – התחילו כאן
  • בלוג אנליטיקס
  • השירותים שלנו
    • ניהול קמפיינים
    • מומחה גוגל אנליטיקס
    • גוגל תג מנג’ר
    • אופטימיזציה לדפי נחיתה
    • אופטימיזציה לאתרי איקומרס
    • אופטימיזציה למובייל
  • קורסים
    • *חדש* קורס גוגל אנליטיקס 4
    • קורס תג מנג’ר אונליין
    • קורס פרסום בגוגל ופייסבוק
  • המומלצים
  • צרו קשר
  • גוגל אנליטיקס 4 – התחילו כאן
  • בלוג אנליטיקס
  • השירותים שלנו
    • ניהול קמפיינים
    • מומחה גוגל אנליטיקס
    • גוגל תג מנג’ר
    • אופטימיזציה לדפי נחיתה
    • אופטימיזציה לאתרי איקומרס
    • אופטימיזציה למובייל
  • קורסים
    • *חדש* קורס גוגל אנליטיקס 4
    • קורס תג מנג’ר אונליין
    • קורס פרסום בגוגל ופייסבוק
  • המומלצים
  • צרו קשר
ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה
  • גוגל אנליטיקס 4 – התחילו כאן
  • בלוג אנליטיקס
  • השירותים שלנו
    • ניהול קמפיינים
    • מומחה גוגל אנליטיקס
    • גוגל תג מנג’ר
    • אופטימיזציה לדפי נחיתה
    • אופטימיזציה לאתרי איקומרס
    • אופטימיזציה למובייל
  • קורסים
    • *חדש* קורס גוגל אנליטיקס 4
    • קורס תג מנג’ר אונליין
    • קורס פרסום בגוגל ופייסבוק
  • המומלצים
  • צרו קשר
  • גוגל אנליטיקס 4 – התחילו כאן
  • בלוג אנליטיקס
  • השירותים שלנו
    • ניהול קמפיינים
    • מומחה גוגל אנליטיקס
    • גוגל תג מנג’ר
    • אופטימיזציה לדפי נחיתה
    • אופטימיזציה לאתרי איקומרס
    • אופטימיזציה למובייל
  • קורסים
    • *חדש* קורס גוגל אנליטיקס 4
    • קורס תג מנג’ר אונליין
    • קורס פרסום בגוגל ופייסבוק
  • המומלצים
  • צרו קשר
שינוי מהפכני במעקב אחרי מודעות בגוגל אדוורדס
עמוד הבית » גוגל אדוורדס » שינוי מהפכני במעקב אחרי מודעות בגוגל אדוורדס

שינוי מהפכני במעקב אחרי מודעות בגוגל אדוורדס

10 תגובות שוקי מן

גוגל מכריזה על שינוי מהפכני בשיטת העריכה של ה-URL-ים במודעות האדוורדס.

מה היה עד היום?

עד היום, ל-destination URL שלכם היו 2 חלקים:

1. כתובת דף הנחיתה אליו הגולשים מגיעים אחרי הקליק.

2. פרמטרים שנועדו לעזור לכם לעקוב אחרי המודעה באמצעות ValueTrack.

למשל: www.he.lixfix.co.il/?{ifmobile:mobile=true}&creative=2.

לאחר שהגולש הגיע לדף היינו מעבירים אותו לדף המתאים בעזרת רידיירקט או מציגים לו קריאייטיב שונה באופן דינמי על פי הפרמטר שאיתו הוא הגיע.

הבעיה היתה כאשר רצינו להחליף את אחד הפרמטרים של ה-destination URL מכיוון שזה מחק את המודעה הישנה ושלח את המודעה החדשה לאישור. עד שהמודעה קיבלה אישור מחודש היא לא הוצגה כמובן, אבל יותר גרוע הסטטיסטיקות שלה התאפסו וזה כמובן היה מאוד מעצבן.

Screen Shot 2015-02-10 at 9.05.46 AM

מה יהיה מהיום והלאה?

מהיום נתחיל לראות Upgraded URLs שיאפשרו לנו להכניס את כתובת דף הנחיתה ואת הפרמטרים בנפרד, וככה נוכל לשנות את הפרמטרים בלי שזה יאפס שום דבר.

מהיום נוכל להכניס את כתובת דף הנחיתה ב-Final URL ואת הפרמטרים ב-Tracking template, ולא רק זה, אלא נוכל אפילו לשתף פרמטרים בין אדגרופים וקמפיינים. כרגע ניתן לבחור אם רוצים להשתמש ב-final URL או Destination URL אבל ב-1 ליולי כולם יעברו לשיטה החדשה:

בדוגמא שלהלן אתם יכולים לראות טמפלט של מעקב ברמת החשבון, שבעצם מכניס את דף הנחיתה (זה הפרמטר {lpurl}) ואחריו משרשר את הפרמטרים:

מישהו אמר פייסבוק? בדיוק! בפייסבוק זה ככה כמעט מההתחלה, אבל אנחנו אומרים תודה על מה שיש ולא מתלוננים 🙂

Screen Shot 2015-02-10 at 9.25.44 AM

לא מספיק? קבלו עוד!

1. גוגל גם תאפשר לכם להכניס פרמטרים מותאמים לכל מודעה כפי שאתם רוצים (עד 3 פרמטרים), גם אם הם לא מוגדרים מראש באדוורדס. כדי להשתמש בהם תצטרכו להוסיף _ לפני הפרמטר, וכמובן לשים אותו בתוך סוגריים מסולסלות.

2. יש פרמטרים חדשים של ValueTrack שכדאי מאוד לשים לב אליהם. כך למשל תוכלו לשרשר פרמטר {loc_physical_ms} וזה ישרשר את ה-ID של המיקום ממנו הגולש הגיע (בצורה כזו תוכלו לבדוק איך אותה מודעה הגיבה במקומות לוקליים שונים בהם היא הופיעה).

3. אם יש לכם tracking template ברמת הקמפיין, האדגרופ והמודעה – גוגל אדוורדס תשתמש בממוקד ביותר, כלומר בזה שנמצא ברמת המודעה.

איך עושים את המעבר בפועל?

נורא פשוט: נגיד שיש לכם היום destination URL שנראה כך:

www.he.lixfix.co.il?source=google&creative={creative}&kw=321123

הפרמטר הראשון הוא משהו שאני קובע (למשל אם אני רוצה להראות דף נחיתה מותאם לכל מי שהגיע מגוגל), הפרמטר השני הוא מסוג ValueTrack (כזה שמשרשר באופן דינמי את המספר הייחודי של המודעה אחרי הפרמטר creative}, והשלישי גם הוא פרמטר מותאם אישית שמשרשר את הקוד של המילה כפי שהחלטתי מראש.

ה-URL שאותו אני צריך להכניס ב-Tracking template צריך להיות:

{lpurl}&creative={creative}&kw={_kw}

מה שיקרה זה שאדוורדס תחליף את הפרמטר הראשון {lpurl} ב-Final url שהכנסנו, את הפרמטר השני היא תיצור באופן דינמי בגלל שזה פרמטר מסוג ValueTrack, ואת השלישי היא תיקח מהפרמטרים שאגדיר לאחר מכן ב-Custom parameter:

Entering URL options

השינוי מתחיל להכנס לתוקף החל מהשבוע, ועד 1 ליולי כל ה-URLים כבר צריכים לעבור לפורמט החדש.

פורסם ב: גוגל אדוורדס תגיות: Adwords Custom Parameters, google adwords, ValueTrack
« הקודם
הבא »

אודות שוקי מן


להציג את כל הפוסטים של שוקי מן

10 תגובות

  1. אנדריי 10/02/2015 בשעה 14:07 הגב

    שוקי,

    מה שאתה אמור בעצם, שאחרי השינויים בשיטה החדשה, המודעה לא תתשנה מתחינת הוותק שלה?

    • Shuki Mann 12/02/2015 בשעה 23:57 הגב

      מה שאני אומר זה, שאחרי השינוי המודעה לא תתאפס רק כאשר אתה משנה את הטמפלט. אבל אם אתה תעשה שינוי בfinal URL (שזה הכתובת אליה הגולש מגיע בסופו של דבר) המודעה כן תתאפס, כי גוגל צריכה להגיש אותה מחש לבדיקה כדי לוודא שהאתר שלך לא עובר על הכללים.

  2. זהר עמיהוד 10/02/2015 בשעה 17:05 הגב

    היי שוקי, אין עליך!
    אתה הכי מעודכן שיש וגם דואג לשתף ולעדכן את כל הקהילה.
    יישר כוח

    • Shuki Mann 12/02/2015 בשעה 23:56 הגב

      תודה זוהר!

  3. arik 11/02/2015 בשעה 09:33 הגב

    דבר מאוד חשוב
    אבל אם אני לא מעוניין לתייג את הכתובות שלי ( מתוייג באופן אוטומטי)
    אין לי צורך להשתמש בזה
    לא?

    • Shuki Mann 12/02/2015 בשעה 23:56 הגב

      חיובי. זה בהחלט משהו שמשפר משמעותית את נוחות התיוג במקרה שיש לך מערכות צד שלישי שצריך להתייחס אליהם, אבל אם אין לך כאלו אז אתה רק יכול לעשות בזה שימוש מועיל. לא ממש game changer

  4. קבוצת מקצועני פרסום בגוגל – סיכום פעילות #6 - מורנו'ס 15/02/2015 בשעה 19:04 הגב

    […] בבלוג פוסט של אדוורדס על הנושא. ובבלוג פוסט של שוקי מן על […]

  5. טל 16/02/2015 בשעה 00:48 הגב

    כשאני שמה URL tags בפייסבוק, זה בעזרת ה״נוסחה״ בלבד? אני לא כל כך הצלחתי לתפוס את עניין הקידוד של התגיות 🙁
    אני לא יכולה לקודד כמו ב URL builder ? מקור, שם קמפיין וכו?

  6. שאלה 11/03/2015 בשעה 23:46 הגב

    שאלה: מבין את הצורך להשתמש בUtm אם מפרסמים בפלטפורמות מחוץ לגוגל – אבל אם יש באפשרות להשתמש באוטוטאגינג של גוגל למה בכלל להתעסק בתיוג urlים?

    • Shuki Mann 13/03/2015 בשעה 09:21 הגב

      היי,
      התיוג נועד בדרך כלל כדי להעביר פרמטרים למערכות אחרות שהם לא גוגל אנליטיקס (CRM למשל).
      ה-UTM נועד לעזור לגוגל אנליטיקס, אבל במידה ויש לך מערכת אחרת היא לא יודעת לקרוא את ה-UTM הזה

השארת תגובה

ביטול

חיפוש
© כל הזכויות שמורות LIXFIX - Conversion Optimization
גלילה לראש העמוד

קורס אנליטיקס 4 מתנה!

קורס מבוא חינמי שיתן לך את הרקע הדרוש לקראת המעבר לגוגל אנליטיקס 4

ga4 intro comp
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות Accessibility Tools

Accessibility Tools

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • שחור לבןשחור לבן
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות נמוכהניגודיות נמוכה
  • רקערקע
  • קישוריםקישורים
  • פונטיםפונטים
  • איפוס איפוס