ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה
  • גוגל אנליטיקס 4 – התחילו כאן
  • בלוג אנליטיקס
  • השירותים שלנו
    • ניהול קמפיינים
    • מומחה גוגל אנליטיקס
    • גוגל תג מנג’ר
    • אופטימיזציה לדפי נחיתה
    • אופטימיזציה לאתרי איקומרס
    • אופטימיזציה למובייל
  • קורסים
    • *חדש* קורס גוגל אנליטיקס 4
    • קורס תג מנג’ר אונליין
    • קורס פרסום בגוגל ופייסבוק
  • המומלצים
  • צרו קשר
  • גוגל אנליטיקס 4 – התחילו כאן
  • בלוג אנליטיקס
  • השירותים שלנו
    • ניהול קמפיינים
    • מומחה גוגל אנליטיקס
    • גוגל תג מנג’ר
    • אופטימיזציה לדפי נחיתה
    • אופטימיזציה לאתרי איקומרס
    • אופטימיזציה למובייל
  • קורסים
    • *חדש* קורס גוגל אנליטיקס 4
    • קורס תג מנג’ר אונליין
    • קורס פרסום בגוגל ופייסבוק
  • המומלצים
  • צרו קשר
ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה
  • גוגל אנליטיקס 4 – התחילו כאן
  • בלוג אנליטיקס
  • השירותים שלנו
    • ניהול קמפיינים
    • מומחה גוגל אנליטיקס
    • גוגל תג מנג’ר
    • אופטימיזציה לדפי נחיתה
    • אופטימיזציה לאתרי איקומרס
    • אופטימיזציה למובייל
  • קורסים
    • *חדש* קורס גוגל אנליטיקס 4
    • קורס תג מנג’ר אונליין
    • קורס פרסום בגוגל ופייסבוק
  • המומלצים
  • צרו קשר
  • גוגל אנליטיקס 4 – התחילו כאן
  • בלוג אנליטיקס
  • השירותים שלנו
    • ניהול קמפיינים
    • מומחה גוגל אנליטיקס
    • גוגל תג מנג’ר
    • אופטימיזציה לדפי נחיתה
    • אופטימיזציה לאתרי איקומרס
    • אופטימיזציה למובייל
  • קורסים
    • *חדש* קורס גוגל אנליטיקס 4
    • קורס תג מנג’ר אונליין
    • קורס פרסום בגוגל ופייסבוק
  • המומלצים
  • צרו קשר
מתכנן מילות המפתח החדש-דנדש של אדוורדס – מדריך למתחילים
עמוד הבית » גוגל אדוורדס » מתכנן מילות המפתח החדש-דנדש של אדוורדס – מדריך למתחילים

מתכנן מילות המפתח החדש-דנדש של אדוורדס – מדריך למתחילים

5 תגובות שוקי מן

בשקט בשקט, בלי הרבה רעש וצלצולים והרחק מאור הרמזורים (ביטוי חדש), גוגל השיקו מספר שינויים משמעותיים מאוד במתכנן מילות המפתח שלהם והחלטתי לסקור אותם בקצרה כדי שתוכלו לנצל את הפוטנציאל שלהם עד הסוף.

למי שלא זוכר, ב20 במאי 2013 גוגל הטילו פצצה והכריזו שכלי מילות המפתח הישן של אדוורדס (Google Keyword Tool. להלן ״הדור הראשון״) יורד מהאוויר ובמקומו עולה כלי חדש שיענה לשם מתכנן מילות המפתח (Google Adwords Keyword Planner. להלן ״הדור השני״).

ההבדל העיקר בין השניים היה שהדור הראשון של כלי מילות המפתח אפשר לנו להכניס ביטויים ולראות פחות או יותר כמה חיפושים יש לביטויים האלו בחודש, וכמובן לקבל רעיונות למילים נוספות עם אותו הקשר (ע״פ סוג ההתאמה, broad, phrase או exact).

הכלי הישן שימש גם הרבה מקדמי אתרים אורגניים כדי להעריך תחרות על ביטויי חיפוש מסויימים, וחוץ מרעיונות למילות מפתח חדשות הוא לא ממש אפשר לתכנן קמפיין ולראות הערכות של תנועה ע״פ תקציב, בידים וכד׳. מה שבדרך כלל המפרסמים היו עושים זה לוקחים את הרעיונות מכלי מילות המפתח ושמים אותם ב-Traffic Estimator כדי לראות כמה תנועה המילים הללו יכולות להביא, כמה יעלה קליק ומה התקציב הרצוי שאותו כדאי להשקיע כדי לקבל את הביצועים הרצויים

לעומת זאת, בדור השני של כלי מילות המפתח של גוגל אדוורדס מפרסמים יכולים ממש לתכנן את הקמפיין שלהם באמצעות חיפוש של מילות מפתח רלוונטיות הקשורות למילת המפתח העיקרית, לדף הנחיתה או באופן כללי יותר לקטגוריות שמוזנות לכלי. גוגל פשוט שילבו בין הKW tool ל-traffic estimator ושינו קצת (הרבה) את שיטת החישוב של המידע.

הבעיה העיקרית עם ה-KW Planner החדש היתה שמספר פיצ׳רים שימושיים מאוד שהיו בדור הראשון של כלי מילות המפתח פשוט נעלמו, וזו בדיוק הסיבה שהשדרוג הנוכחי מוציא אנחת רווחה מפיהם של מפרסמים רבים.

[mc4wp_form id=”2160″]

הפיצ׳ר הראשון: בחירת תאריכים ספציפים עבורם אתם רוצים לראות נתונים + השוואה לתקופות אחרות

עד היום ה-KW Planner נתן לנו תאריכים של השנה האחרונה, אבל היום תוכלו ממש לבחור את התקופה שעבורה אתם רוצים לראות את הנתונים.

בצורה כזו לא רק שאתם יכולים לבדוק נתונים על מילות מפתח בזמן מסוים – אתם גם יכולים להשוות אותם לנתונים שהיו בשנה קודמת (או בתקופות אחרות) וככה לזהות מגמות וללמוד עוד על התנהגות השוק/קהל היעד שלכם.

compare

הפיצ׳ר השני – גרפים מרהיבים שמאפשרים לכם לראות:

מגמת חיפושים כללית –

Screen Shot 2014-04-29 at 11.28.24 AM

מגמת חיפושים ספציפית במובייל –

Screen Shot 2014-04-29 at 11.29.24 AM

חלוקה לפי מכשירים –

בתמונה – נתונים למילה דיאטה. שימו לב כמה חיפושים מהמובייל (מנסיון – בפועל זה אפילו יותר).

האם ההפרדה בין טאבלט לדסקטופ אומרת שבעתיד נוכל להפריד גם את הקמפיינים? ימים יגידו.

Screen Shot 2014-04-29 at 11.29.59 AM

חלוקה לפי ארצות –

בהנחה שבחרתם לראות נתונים מכמה ארצות (אגב, מה זה אומר שבארה״ב יש פי 4 יותר חיפושים למילה דיאטה?)

Screen Shot 2014-04-29 at 11.30.48 AM

פיצ׳ר שלישי – אפשרות לראות שינויים אבסולוטיים ויחסיים בחיפושים של מילים ספציפיות

בתמונה – האם העובדה שחלה ירידה בחיפוש המילה יד2 ב-Q1 2014 לעומת Q1 2013 מצביעה על החלשות המותג יד2? (רמז – לא נראה לי).

Screen Shot 2014-04-29 at 11.47.36 AM

פיצ׳ר רביעי – תחזית לתקופת זמן מסויימת

טוב זה באמת מגניב. אחרי שהוספת מילים לתוכנית שלכם, אתם יכולים לבחור עבור איזה תקופת זמן הוא יראה לכם את הנתונים.

Screen Shot 2014-04-29 at 11.53.09 AM

פיצ׳ר חמישי – נתונים לפי מכשיר עם אפשרות למשחק עם bid adjustment

אפשרות המשחק עם הביד היתה קיימת בעבר, אבל שימו לב שבתפריט הבחירה בצד שמאל אתם יכולים לבדוק את הנתונים גם לפי משחק עם ההתאמה של הביד. זה פיצ׳ר מעולה כשרוצים לדעת כמה תוספת כדאי לשים לביד של המובייל (או שלא).
Screen Shot 2014-04-29 at 12.05.29 PM

פיצ׳ר שישי – פילוחים גיאוגרפיים

טוב זה ממש מגניב. קודם כל אם בחרתם לראות נתונים מכמה מדינות שונות אתם יכולים לראות את הנתונים על כל מדינה בנפרד. זה דיי טריוויאלי.

המגניב הוא שאם תלחצו על החץ שבצד ימין (בהנחה שהאזור שלכם מספיק גדול. ולא, ישראל היא לא כזו 🙂 ) תפתח לכם רשימה שתאפשר לכם לראות בצורה הרבה יותר ספציפית לפי שכונה, עיר, שדות התעופה במיקום הנבחר, אוניברסיטאות ואפילו חלוקה לפי פילוחי הצפייה בטלויזיה של נילסן.

תראו למשל את חלוקת החיפושים למילה פייסבוק באוניברסיטאות בארה״ב:

Screen Shot 2014-04-29 at 12.34.32 PM

כמובן שצריך לבדוק גם את הגודל של כל אוניברסיטה לעומת האחרות אבל זה בהחלט יכול לתת לכם אינדיקציה לגבי הקצאת משאבי הפרסום שלכם.

סיכום

זהו. אני חושב שכיסיתי את כל הפיצ׳רים.

אשמח לשמוע את דעתכם בתגובות 🙂

פורסם ב: גוגל אדוורדס, שיווק באינטרנט
« הקודם
הבא »

אודות שוקי מן


להציג את כל הפוסטים של שוקי מן

5 תגובות

  1. אופיר 29/04/2014 בשעה 12:19 הגב

    אחלה שינויים, נראה לי
    אני אנסה 🙂

    • Shuki Mann 29/04/2014 בשעה 13:45 הגב

      בהחלט אחלה שינויים.
      נסה ותגלה

  2. עמית 29/04/2014 בשעה 13:43 הגב

    תודה!!! אחלה סיכום של העניין!

    • Shuki Mann 29/04/2014 בשעה 13:45 הגב

      תודה עמית 🙂

  3. איתמר 02/05/2014 בשעה 17:47 הגב

    אחלה פוסט!
    מעניין ומתמצת.

השארת תגובה

ביטול

חיפוש
© כל הזכויות שמורות LIXFIX - Conversion Optimization
גלילה לראש העמוד

קורס אנליטיקס 4 מתנה!

קורס מבוא חינמי שיתן לך את הרקע הדרוש לקראת המעבר לגוגל אנליטיקס 4

ga4 intro comp
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות Accessibility Tools

Accessibility Tools

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • שחור לבןשחור לבן
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות נמוכהניגודיות נמוכה
  • רקערקע
  • קישוריםקישורים
  • פונטיםפונטים
  • איפוס איפוס