יש משפט ידוע שבטח יצא לך להכיר.

מזכירים אותו בכל פעם שמדברים על חדשנות, שיווק, או בכלל על יזמות ועסקים.

המשפט נאמר על ידי הנרי פורד, האיש שהמציא את המכונית, והוא הולך ככה:

“If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses”

עכשיו, לא משנה כרגע אם הוא באמת אמר את זה (טוענים שלא), והאם המשפט הזה בכלל נכון.

הרעיון של המשפט הוא שלקוחות לא תמיד יודעים מה הם רוצים.

לא תמיד הם יודעים שיש להם בעיה, וגם אם כן – הם לא תמיד יודעים שהבעיה יכולה להיפתר בצורה הרבה יותר טובה ממה שהם חושבים.

עד כאן הנרי פורד.

הסיבה שאני מספר לך את זה, היא מכיוון שלפני כמה זמן התחלתי לשאול את כל מי שנרשם לרשימת התפוצה שלי, מה הדבר שהוא הכי רוצה ללמוד בשיווק דיגיטלי?

האפשרויות היו:

1. שיפור קמפיינים
2. שיפור עלות/כמות לידים
3. תג מנג’ר
4. A/B Testing
5. גוגל אנליטיקס

באופן לא מפתיע, גוגל אנליטיקס קיבל 40% מהקולות, כאשר יתר האפשרויות קיבלו 15% כל אחת, כלומר הפרש של 200% לטובת גוגל אנליטיקס!

הסיבה שזה לא ממש הפתיע אותי, היא מכיוון שכל אחד רוצה להשתפר בגוגל אנליטיקס.

זאת הסיבה שהקורס שלי על גוגל אנליטיקס היה להיט בגרסא הפרונטלית שלו, ולא פחות כיום, כשהוא רץ באונליין בלבד.

(אני בכוונה לא שם פה לינק כי זה לא העניין).

אז איפה הבעיה?

הבעיה היא, שחלק גדול מהאנשים שמשתמשים באנליטיקס מסתכלים על הדברים הלא נכונים.

נכון, הם יודעים ללכת לדוח ה-Source/Medium ולראות מאילו מקורות תנועה הגיעו הגולשים.

הם יודעים להסתכל בדוח ה-Landing Pages ולראות שה-bounce rate בעמוד הבית הוא 45.37%, לעומת bounce rate של 78.34% בעמוד הנחיתה של הקמפיין החדש.

הם גם יודעים להכנס לאזור של האיקומרס ולראות שמוצר X נמכר 4984 פעמים, בעוד שמוצר Y נמכר 3458309485 פעמים.

הנתונים גלויים ואין בעיה להסתכל עליהם, אבל אז אני שואל את אותם אנשים – so what?

מה אתם עושים עם המידע הזה עכשיו?

איזו החלטה עסקית אתם יכולים לקבל באמצעות המספרים בהם צפיתם זה עתה?

התשובה שאני מקבל בדרך כלל היא… שתיקה.

אז הטמעתם איוונטים, איקומרס ואתם אפילו יודעים להשתמש בסגמנטים וב-Measurement Protocol, אבל איך זה בא לידי ביטוי בקבלת ההחלטות העסקיות שלכם?

שאלה טובה.

הפתרון הוא פשוט. הרבה יותר ממה שנראה לכם

בדיוק כמו הסוסים המהירים של הנרי פורד, שמתי לב שיש אנשים ששוברים את השיניים מול גוגל אנליטיקס, ולא יודעים שהפתרון האמיתי נמצא בכלל במקום אחר, הרבה יותר פשוט.

אותם אנשים מנסים לענות על שאלות עסקיות, אבל במקום לעשות את זה בדרך הקלה – הם הולכים לדוחות האנליטיקס.

במייל הבא, אותו אשלח מחר בשעה 10:00, אספר לכם למה הדבר האחרון שאתם צריכים זה דוחות אנליטיקס.

במייל אשתף אתכם בפעולות הפשוטות שכדאי לכם לעשות כדי לקבל החלטות עסקיות חכמות יותר, בצורה הרבה יותר קלה ממה שהייתם רגילים עד היום.

הכותרת שלו תהיה “אנליטיקס עם 1,000 כוחות סוס”, אז כדאי מאוד לפתוח.

המשך יום נפלא,

שוקי “הלוחש לסוסים” מן

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן