ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה
  • גוגל אנליטיקס 4 – התחילו כאן
  • בלוג אנליטיקס
  • השירותים שלנו
    • ניהול קמפיינים
    • מומחה גוגל אנליטיקס
    • גוגל תג מנג’ר
    • אופטימיזציה לדפי נחיתה
    • אופטימיזציה לאתרי איקומרס
    • אופטימיזציה למובייל
  • קורסים
    • *חדש* קורס גוגל אנליטיקס 4
    • קורס תג מנג’ר אונליין
    • קורס פרסום בגוגל ופייסבוק
  • המומלצים
  • צרו קשר
  • גוגל אנליטיקס 4 – התחילו כאן
  • בלוג אנליטיקס
  • השירותים שלנו
    • ניהול קמפיינים
    • מומחה גוגל אנליטיקס
    • גוגל תג מנג’ר
    • אופטימיזציה לדפי נחיתה
    • אופטימיזציה לאתרי איקומרס
    • אופטימיזציה למובייל
  • קורסים
    • *חדש* קורס גוגל אנליטיקס 4
    • קורס תג מנג’ר אונליין
    • קורס פרסום בגוגל ופייסבוק
  • המומלצים
  • צרו קשר
ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה
  • גוגל אנליטיקס 4 – התחילו כאן
  • בלוג אנליטיקס
  • השירותים שלנו
    • ניהול קמפיינים
    • מומחה גוגל אנליטיקס
    • גוגל תג מנג’ר
    • אופטימיזציה לדפי נחיתה
    • אופטימיזציה לאתרי איקומרס
    • אופטימיזציה למובייל
  • קורסים
    • *חדש* קורס גוגל אנליטיקס 4
    • קורס תג מנג’ר אונליין
    • קורס פרסום בגוגל ופייסבוק
  • המומלצים
  • צרו קשר
  • גוגל אנליטיקס 4 – התחילו כאן
  • בלוג אנליטיקס
  • השירותים שלנו
    • ניהול קמפיינים
    • מומחה גוגל אנליטיקס
    • גוגל תג מנג’ר
    • אופטימיזציה לדפי נחיתה
    • אופטימיזציה לאתרי איקומרס
    • אופטימיזציה למובייל
  • קורסים
    • *חדש* קורס גוגל אנליטיקס 4
    • קורס תג מנג’ר אונליין
    • קורס פרסום בגוגל ופייסבוק
  • המומלצים
  • צרו קשר
#data_shorts – למה פייסבוק מופיעה כל כך הרבה פעמים בדוח מקורות התנועה בגוגל אנליטיקס?
עמוד הבית » גוגל אנליטיקס » #data_shorts – למה פייסבוק מופיעה כל כך הרבה פעמים בדוח מקורות התנועה בגוגל אנליטיקס?

#data_shorts – למה פייסבוק מופיעה כל כך הרבה פעמים בדוח מקורות התנועה בגוגל אנליטיקס?

9 תגובות שוקי מן

טיפ השבוע יוקדש לפייסבוק.

אם אתם מביאים לאתר טראפיק מפייסבוק, תוכלו למצוא בדוח ה-Acquisition שלכם הרבה שורות שמתייחסות לפייסבוק:

גם אם אתם מתייגים את כל הלינקים שלכם עם UTM, זה עדיין יופיע.

אז מאיפה מגיע הטראפיק הזה?

ובכן, נורא פשוט.

בכל פעם שגולש מקליק על לינק שמוציא אותו החוצה מפייסבוק, פייסבוק מעבירה אותו ל-URL “ביניים״ ורק אז מעבירה אותו לכתובת היעד.

למשל אם פרסמתי פוסט בעמוד העסקי שלי בכתובת הזו: https://www.facebook.com/lixfix.analytics

והפוסט מעביר את הגולש לאתר שלי בכתובת הזו: https://www.lixfix.co.il

אז בין לבין פייסבוק תעביר אותי דרך דומיין אחר, כמו שאפשר לראות פה:

לרידיירקט הזה יש כמה סיבות:

1. פייסבוק רוצה לוודא שהקישור שהעליתי לפייסבוק מספיק בטוח ולא מופיע במאגר הלינקים הזדוניים שלה.

2. כדי לשמור על פרטיות הגולש, ולטשטש את ה-URL המקורי שממנו הגולש עבר לדף היעד.

3. כדי לאפשר לכם, בעלי האתר, לדעת שהגולש הגיע מפייסבוק למרות שהדומיין מכיל פרוטוקול אבטחה HTTPS, שבהרבה מצבים לא מעביר referrer.

* כדי שגוגל אנליטיקס ידע מאיפה הגולש הגיע, הוא בודק את ה-referrer, אבל במקרה שהגולש עובר מאתר HTTPS לאתר HTTP רגיל (ובעוד כל מיני מצבים), ה-referrer יהיה ריק, ואז בעל האתר לא ידע מאיפה הגולשים הגיעו לאתר שלו.

במידה והבדיקה עברה בהצלחה, פייסבוק תעביר אותכם לעמוד היעד המקורי.

כתוצאה מהרידיירקט הזה אתם תראו את אחד הדומיינים הבאים בדוח מקורות התנועה שלכם:

למה זה כל פעם סאב דומיין אחר? לא יודע.

ביוניברסל אנליטיקס היה אפשר להגדיר פילטר ברמת ה-view ולאחד את 3 הסוגים כדי שיופיעו בשורה אחת.

בגוגל אנליטיקס 4 זה לא אפשרי, אבל מה שאפשר לעשות זה לדרוס את ה-referrer במקורי באמצעות הפרמטר page_referrer.

למשל – צרו את ה-variable הזה בגוגל תג מנג׳ר:

ואז הוסיפו את הפרמטר page_referrer לתג של הקונפיג שלכם:

מעכשיו בכל פעם שמישהו יגיע מפייסבוק, לא משנה אם ה-referrer האמיתי שלו יכיל l,m או lm – מה שישלח לגוגל אנליטיקס זה facebook.com ללא הסאב דומיין.

זהו. מקווה שנהניתם.

פורסם ב: גוגל אנליטיקס תגיות: data_shorts, google analytics 4
« הקודם
הבא »

אודות שוקי מן


להציג את כל הפוסטים של שוקי מן

9 תגובות

  1. אנליסט 16/05/2024 בשעה 13:22 הגב

    עובד גם רטרו או רק קדימה?
    יש דרך לתקן רטרו?

    • שוקי מן 16/05/2024 בשעה 13:29 הגב

      רק מכאן ולהבא.
      נתוני עבר – אפשר תמיד לייצר את הדוח בלוקר סטודיו ושם לעשות פילטר שמאחד אותם

  2. י.ד 16/05/2024 בשעה 16:18 הגב

    זה אומר שמקור תנועה שהיה ריפרל בעבר יכיל אחרי השינוי גם תיוג utm של קמפיין לדוג’?

    • שוקי מן 16/05/2024 בשעה 16:58 הגב

      לא. זה משפיע רק על מה שהגיע עם רפרל שמכיל בתוכו פייסבוק וזה ישאר רפרל גם אחרי השינוי

  3. תומר 19/05/2024 בשעה 21:42 הגב

    אם האנאליטקיס לא מוטמע דרך הטא’ג מנג’ר אלא ישירות דרך האתר זה יכול ליצור לי בעיות באנאליטקיס?

    • שוקי מן 20/05/2024 בשעה 09:57 הגב

      היי
      בעיות מאיזו בחינה?
      אתה יכול להשפיע על הpage_referrer גם אם האנליטיקס מוטמע ישירות בעמוד

      • תומר 21/05/2024 בשעה 08:51 הגב

        אוקי, פשוט לא הייתי בטוח

  4. אופיר 26/05/2024 בשעה 12:08 הגב

    היי שוקי, האם זה תקף גם לרפרלים של instagram ?

    • שוקי מן 26/05/2024 בשעה 15:48 הגב

      אם אתה מתכוון לvariable אז כן, אתה יכול להשתמש בו כדי לאחד איזה מקורות תנועה שתרצה

השארת תגובה

ביטול

חיפוש
© כל הזכויות שמורות LIXFIX - Conversion Optimization
גלילה לראש העמוד

קורס אנליטיקס 4 מתנה!

קורס מבוא חינמי שיתן לך את הרקע הדרוש לקראת המעבר לגוגל אנליטיקס 4

ga4 intro comp
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות Accessibility Tools

Accessibility Tools

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • שחור לבןשחור לבן
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות נמוכהניגודיות נמוכה
  • רקערקע
  • קישוריםקישורים
  • פונטיםפונטים
  • איפוס איפוס