ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

עכשיו זה מוכח! הקונים שלכם לא מגיעים מפייסבוק

מחקר מרתק שיצא ממש לאחרונה על ידי Ecommerce Quarterly חושף שהרשתות החברתיות אחראיות ל0.59% מהגולשים שמגיעים לקנות אצלכם באתר.

לעומת זאת, יחס ההמרה של מנועי החיפוש הגיע ל-2.49% כאשר בהובלה נמצא (כרגיל) יחס ההמרה של השיווק בדואר אלקטרוני, שהגיע ל4.25%!

יודעים מה זה אומר על העסק שלכם?

קבלו:

זה אומר שאם יש לכם חנות אלקטרונית מסוג ecommerce ואתם מנסים למשוך אליה לקוחות מגורמי המדיה השונים, הרשתות החברתיות יעזרו לכם רק כדי להגיד לכל החבר’ה שאתם “משווקים גם בסושיאל”…

תראו, זה לא סוד שאני לא מאמין גדול בפייסבוק, אבל כל פעם בא מחקר אחר ומוכיח לי (ולכם) עד כמה שאני צודק. שימו לב שהמחקר לא אומר שכל השיווק בפייסבוק הוא לא יעיל, אלא רק שיחס ההמרה של הפייסבוק בכל מה שקשור להפיכת גולשים ללקוחות שמוציאים את הכרטיס ומשלמים – הוא הרבה יותר נמוך מהשיטות המסורתיות.

בואו נעזוב כרגע את מה שאני חושב ונראה מה המחקר מצא ומה זה אומר עבורנו:

1. דבר ראשון, המחקר בדק תנועה של 100 מיליון איש לחנויות מסחר אלקטרוניות, ואני חושב שזה סכום שאפשר להסיק ממנו נתונים.

2. יחס ההמרה של האימייל: 4.25%, חיפוש ברשת: 2.49%, רשתות חברתיות: 0.59%.

3. ממוצע הקניות של הגולשים לפי מקור התנועה: אלו שהגיעו דרך מנועי החיפוש הוציאו בממוצע 90.40$, אלו שהגיעו דרך המייל הוציאו בממוצע 82.72$, ואלו שהגיעו דרך הרשתות החברתיות הוציאו בממוצע 64.19$ – פער משמעותי!

4. נתון מעניין: יחס ההמרה של אלו שקנו דרך טאבלט (3.17%) כמעט הגיע ליחס של אלו שקנו דרך המחשב האישי (3.34%), מה שמזכיר לכל אלו שעדיין לא גיבשו לעצמם אסטרטגיה לשיווק במובייל שכדאי להם למהר ולעשות את זה בהקדם האפשרי.

5. נתון עוד יותר מעניין: למרות שיחס ההמרה של הרוכשים מהמחשב האישי היה הכי גבוה – הסכום הממוצע של הקניות שלהם היה הכי נמוך! משתמשי הPC רכשו בממוצע של 91.86$, לעומת משתמשי הטאבלט שרכשו ב96.11$.

ואף על פי כן לא הכל שחור: המחקר מצא שברבעון הקודם של 2012 חלה עליה של 77% (!!!) בתנועה שהגיעה מפייסבוק לאתרי מסחר אלקטרוניים. 73.19% מתוכם צפו במוצר אחד אבל 45.67% עזבו את האתר אחרי צפייה במוצר אחד בלבד ולא המשיכו למוצרים אחרים. העליה בתנועה אמנם מרשימה, אבל אם לוקחים בחשבון את העובדה שהגולשים לא המשיכו להסתובב באתר אפשר להסיק שהתנועה לא היתה באמת איכותית, מה שאולי מסביר את יחס ההמרה הנמוך בהמרת הגולשים לקונים.

כשמסתכלים על התנועה שגוגל שלחה לאתרי מסחר אלקטרוניים, אפשר לראות שהתנועה היתה דלילה יותר (56.30% בלבד) אבל הרבה יותר איכותית, כיוון ש74.31% המשיכו לשוטט באתר ולבדוק עוד מוצרים ולא עזבו אחרי המוצר הראשון.

2 מסקנות שסותרות אחת את השניה:

אם יש לכם עסק ואתם מאלו שמסתמכים על טרנדים כאלו ואחרים כדי לקדם את העסק שלכם – תחשבו פעמיים. הרשתות החברתיות לא בהכרח נותנות לכם את התוצאות הכי טובות ודווקא השיווק הישן דרך המייל מגיע ליחס ההמרה הגבוה ביותר.

לעומת זאת: לטרנד הטאבלטים אתם חייבים לשים לב בדחיפות ולגבש אסטרטגיית פעולה לגביו. אנשים היום משתמשים בטאבלט בזמן צפייה בטלויזיה, בזמן הקפה של הבוקר, בנסיעה ברכבת ובעצם בכל מקום.

הטאבלט הפך להיות ה-PC החדש, ואם לא תנצלו את המעלות שלו לטובת השיווק של העסק שלכם זה יהיה חבל. חבל מאוד!