ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

רוצים סטטוס בולט ב2$?

פייסבוק מתחילה עם פיילוט של התוכנית החדשה שלה, שמאפשרת לגולשים לשלם כסף בעבור הדגשת סטטוסים. אם ספרתם לחברים שלכם שאתם טסים להודו או שבדיוק אתמול נולדה לכם אחות ואתם חייבים שכולם יראו את זה – תוכלו להגיד יפה שלום ל2 דולר והסטטוס שלכם יודגש למשך מספר ימים.

הצעד הזה ניסויי, ובעזרתו פייסבוק מתכננת להגדיל את מקורות ההכנסה שלה כמובן. הפרטים עדיין לא ברורים מספיק כדי לדעת איך זה ישפיע עלינו, אבל יש כמה נקודות שצריכות לגרום לנו לחשוב שוב על הרעיון, לפני שאנחנו ממהרים לפרסם לכל החברה על המוצר החדש שלנו:

1. האם פייסבוק הולכת ליצור סטטוסים ממומנים (כמו קישורים ממומנים של גוגל)? אם ככה, אנחנו הולכים ומתרחקים עוד צעד מהרשת החברתית הקלאסית שאמורה לאפשר לנו להתקשר עם החברים שלנו ולא יותר מזה.

2. האם חברות ומותגים יתחילו להבליט את הסטטוסים שלהם בדרך הזאת, במקום ליצור engagment אמיתי ולהשתמש ברשת החברתית כמו שבאמת צריך להשתמש בה?

השאלה השניה אמורה לעורר מחשבה גם היום, כאשר אתם נעזרים בפייסבוק כדי לקדם את העסק שלכם – היום אתם מתנהגים עם האוהדים שלכם כמו חברים רגילים או שאתם פשוט מנסים להעביר להם את המסרים שלכם?

. למחשבה