יש משפט ידוע שבטח יצא לך להכיר.

מזכירים אותו בכל פעם שמדברים על חדשנות, שיווק, או בכלל על יזמות ועסקים.

המשפט נאמר על ידי הנרי פורד, האיש שהמציא את המכונית, והוא הולך ככה:

“If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses”

עכשיו, לא משנה כרגע אם הוא באמת אמר את זה (טוענים שלא), והאם המשפט הזה בכלל נכון.

הרעיון של המשפט הוא שלקוחות לא תמיד יודעים מה הם רוצים.

לא תמיד הם יודעים שיש להם בעיה, וגם אם כן – הם לא תמיד יודעים שהבעיה יכולה להיפתר בצורה הרבה יותר טובה ממה שהם חושבים.

עד כאן הנרי פורד.

הסיבה שאני מספר לך את זה, היא מכיוון שלפני כמה זמן התחלתי לשאול את כל מי שנרשם לרשימת התפוצה שלי, מה הדבר שהוא הכי רוצה ללמוד בשיווק דיגיטלי?

האפשרויות היו:

1. שיפור קמפיינים
2. שיפור עלות/כמות לידים
3. תג מנג’ר
4. A/B Testing
5. גוגל אנליטיקס

באופן לא מפתיע, גוגל אנליטיקס קיבל 40% מהקולות, כאשר יתר האפשרויות קיבלו 15% כל אחת, כלומר הפרש של 200% לטובת גוגל אנליטיקס!

הסיבה שזה לא ממש הפתיע אותי, היא מכיוון שכל אחד רוצה להשתפר בגוגל אנליטיקס.

זאת הסיבה שהקורס שלי על גוגל אנליטיקס היה להיט בגרסא הפרונטלית שלו, ולא פחות כיום, כשהוא רץ באונליין בלבד.

(אני בכוונה לא שם פה לינק כי זה לא העניין).

אז איפה הבעיה?

הבעיה היא, שחלק גדול מהאנשים שמשתמשים באנליטיקס מסתכלים על הדברים הלא נכונים.

נכון, הם יודעים ללכת לדוח ה-Source/Medium ולראות מאילו מקורות תנועה הגיעו הגולשים.

הם יודעים להסתכל בדוח ה-Landing Pages ולראות שה-bounce rate בעמוד הבית הוא 45.37%, לעומת bounce rate של 78.34% בעמוד הנחיתה של הקמפיין החדש.

הם גם יודעים להכנס לאזור של האיקומרס ולראות שמוצר X נמכר 4984 פעמים, בעוד שמוצר Y נמכר 3458309485 פעמים.

הנתונים גלויים ואין בעיה להסתכל עליהם, אבל אז אני שואל את אותם אנשים – so what?

מה אתם עושים עם המידע הזה עכשיו?

איזו החלטה עסקית אתם יכולים לקבל באמצעות המספרים בהם צפיתם זה עתה?

התשובה שאני מקבל בדרך כלל היא… שתיקה.

אז הטמעתם איוונטים, איקומרס ואתם אפילו יודעים להשתמש בסגמנטים וב-Measurement Protocol, אבל איך זה בא לידי ביטוי בקבלת ההחלטות העסקיות שלכם?

שאלה טובה.

הפתרון הוא פשוט. הרבה יותר ממה שנראה לכם

בדיוק כמו הסוסים המהירים של הנרי פורד, שמתי לב שיש אנשים ששוברים את השיניים מול גוגל אנליטיקס, ולא יודעים שהפתרון האמיתי נמצא בכלל במקום אחר, הרבה יותר פשוט.

אותם אנשים מנסים לענות על שאלות עסקיות, אבל במקום לעשות את זה בדרך הקלה – הם הולכים לדוחות האנליטיקס.

אז למה הדבר האחרון שאתם צריכים זה דוחות אנליטיקס?

התוכן שקראתם עכשיו נשלח לרשימת התפוצה שלי, כחלק מתכנים שאני שולח על גוגל אנליטיקס בפרט ושיווק אינטרנטי בכלל.

אם באמת מעניין אתכם ללמוד איך לעשות דיגיטל בצורה חכמה יותר, איך לשפר את הביצועים שלכם באתר, ובכלל איך לעשות דיגיטל בצורה טובה יותר – אתם מוזמנים להצטרף לרשימה באמצעות הטופס שלפניכם:

רגע! אל תירשמו לפני שתקראו את זה:

1. אנשים שלא קוראים מיילים אפשר להשיג בקלות. אני לא מחפש כאלו.

ולכן, אם אופטימיזציה וגוגל אנליטיקס לא מדברים אליכם – תמשיכו לעשות את מה שעשיתם עד היום, רק אל תירשמו ותשאירו את המיילים שלי מיותמים.

2. יומיים אחרי ההרשמה, תקבלו ממני מייל ובו אשתף אתכם בפעולות הפשוטות שצריך לעשות כדי לקבל החלטות עסקיות חכמות יותר באמצעות גוגל אנליטיקס.

רמז: זה הרבה הרבה יותר קל ממה שהייתם רגילים עד היום.

הכותרת של המייל תהיה “אנליטיקס עם 1,000 כוחות סוס”, אז כשתראו אותו באינבוקס – תדעו שכדאי לפתוח.

3. כדי לוודא שאתם באמת מקבלים את המיילים שלי, הוסיפו את המייל shuki@lixfix.com לרשימת השולחים הבטוחים, אחרת המיילים שלי יגיעו לספאם/קידומי מכירות.

בכל פלטפורמה (ג’ימייל, אאוטלוק וכד’) זה מתבצע בצורה שונה, אבל בגדול אתם צריכים להוסיף אותי לרשימת אנשי הקשר שלכם.

עכשיו, אם אתם באמת רוצים להרשם – לחצו כאן ומלאו את הטופס.

 

מקווה שתעשו את ההחלטה הנכונה,

שוקי “הלוחש לסוסים” מן

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן