ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

בניית פאנל (משפך) בגוגל אנליטיקס 4: חלק שני

בחלק הראשון של המדריך הסברתי על האפשרויות שאפשר למצוא בדוח ה-funnel של גוגל אנליטיקס 4, ודיברתי על היתרונות שלו לעומת הפאנל ביוניברסל אנליטיקס הישן.

אבל כדי שזה יעבוד, הדבר הראשון שאנחנו צריכים זה חשבון אנליטיקס כמובן…

אז בחלק הזה של המדריך נלמד איך לפתוח את החשבון הראשון שלנו בגוגל אנליטיקס 4, ואיך להטמיע אותו באתר באמצעות גוגל תג מנג’ר.

גם אם יש לכם כבר חשבון בגוגל אנליטיקס 4, אני מציע לכם לעבור על המדריך כי יש סיכוי שהוא יחדש לכם כמה דברים שלא ידעתם.

שלב ראשון – פתיחת חשבון

הכנסו לחשבון האנליטיקס שלכם, ולחצו על Create Property:

במסך הבא תתבקשו לתת שם לפרופרטי החדש (אני ממליץ לרשום בהתחלה [GA4] כדי שיהיה לכם קל למצוא אותו ולהבדיל בינו לבין הפרופרטי הישן), וכן להגדיר את אזור הזמן והמטבע.

לאחר שתלחצו על Next, גוגל ישאלו אתכם כמה שאלות אודות העסק שלכם (לא חובה)’ ואז תגיעו למסך הזה, בו תצטרכו לבחור Web.

בגוגל אנליטיקס 4 אפשר לחבר מספר נכסים (אתר/אפליקציית iOS/אפליקציית אנדרואיד) לפרופרטי אחד, אבל במקרה שלנו אנחנו הולכים לחבר את האתר הרגיל:

כעת תצטרכו לרשום את כתובת האתר, ואת השם של ה-Stream. שימו לב שאין אפשרות לשנות את הערכים הללו בהמשך.

כמו כן, תוכלו לבחור האם להשתמש במדידה אוטומטית של איוונטים כמו גלילה, חיפוש, קליקים החוצה מהאתר, צפייה בוידאו והורדת קבצים.

חשוב לציין שהמדידה היא בסיסית מאוד (למשל בגלילה גוגל מודדים רק גלילה ל-90% מהעמוד, ולא 25%, 50% וכו’), ואם אתם רוצים להטמיע את המעקב בעצמכם, תוכלו לכבות את האיוונטים שאתם לא רוצים בהם באמצעות לחיצה על גלגל השיניים:

יפה! סיימנו לפתוח את החשבון החדש של גוגל אנליטיקס 4

שלב שני – הוספה לתג מנג’ר

בצד ימין של המסך אליו הגעתם לאחר יצירת חשבון האנליטיקס החדש, תראו מספר בשם MEASUREMENT ID.

זוכרים את המספר באנליטיקס הישן שהתחיל ב-UA? אז באנליטיקס 4 זה מתחיל ב-G.

במקרה שלי המספר הוא: G-JS7KRHFTXC.

העתיקו את המספר באמצעות לחיצה על האייקון בצד ימין:

פתחו את התג מנג’ר וצרו תג חדש.

לחצו על המלבן של Tag Configuration, ואז בחרו Google Analytics: GA4 Configuration (בהמשך אסביר מה ההבדל בין Configuration לבין GA4 Event):

כעת הדביקו את המספר שהעתקתם קודם בתוך השדה של Measurement ID, ובתור טריגר בחרו All Pages (זה קיים בכל החשבונות כברירת מחדל, אז אתם רק צריכים לבחור אותו).

זהו!

סיימתם ליצור את התג הבסיסי של גוגל אנליטיקס 4.

עכשיו אתם צריכים לעשות Publish כדי להעלות לאוויר את השינויים שביצעתם, וכמובן לוודא שהתג מנג’ר מוטמע בכל עמודי האתר.

מה קורה פה בעצם?

כל דבר בגוגל אנליטיקס 4 נמדד באמצעות איוונטים.

פה תוכלו לראות לדוגמא את רשימת האיוונטים שנשלחים לחשבון לדוגמא של גוגל:

גם דיווח על כך שהגולש צפה בדף, נשלח בתור איוונט בשם page_view, שיישלח בכל פעם שהגולש יעבור לעמוד חדש.

זה כמובן קורה בזכות התג שהגדרנו עכשיו, ואם תשימו לב היטב – בתג שלנו יש תיבה שבעצם אומרת לתג מנג’ר לשלוח איוונט של page view ביחד עם התג הזה:

מה ההבדל בין Config ל-Event

אם אתם זוכרים, כשבחרנו את סוג התג אמרתי לכם לבחור GA4 Configuration:

אני לא רוצה להכנס פה להסברים טכניים, אבל בגדול – הGA4 Config קובע את ההגדרות, ו-GA4 Event שולח את האיוונט בפועל.

הקונפיג צריך להישלח בכל העמודים, בעוד שהאיוונט צריך להישלח רק כשקורה איוונט כלשהוא.

מכיוון שהקונפיג גם ככה נשלח בכל העמודים, גוגל מאפשרים לנו לסמן את הצ’קבוקס של Send a page view event when this configuration loads ולשלוח איוונט של page view גם בתג של הקונפיג, מבלי שנצטרך לפתוח תג חדש בשביל זה.

סיכום

בחלק הזה של המדריך הראיתי לכם איך לפתוח חשבון חדש בגוגל אנליטיקס 4, ואיך להטמיע את הקוד הבסיסי באמצעות גוגל תג מנג’ר.

בחלק הבא אראה לכם איך להטמיע איוונטים נוספים, כי הם בעצם הבסיס של כל הפאנל.

תחשבו על זה – פאנל זה בעצם רצף של כמה אירועים שאמורים לקרות אחד אחרי השני, ואנחנו רוצים לראות כמה אנשים נושרים אחרי כל אירוע, ולא ממשיכים לאירוע הבא.

כדי למדוד את האירועים הללו אנחנו צריכים להטמיע איוונטים, ועל זה נלמד במדריך הבא.