ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה
  • גוגל אנליטיקס 4 – התחילו כאן
  • בלוג אנליטיקס
  • השירותים שלנו
    • ניהול קמפיינים
    • מומחה גוגל אנליטיקס
    • גוגל תג מנג’ר
    • אופטימיזציה לדפי נחיתה
    • אופטימיזציה לאתרי איקומרס
    • אופטימיזציה למובייל
  • קורסים
    • *חדש* קורס גוגל אנליטיקס 4
    • קורס תג מנג’ר אונליין
    • קורס פרסום בגוגל ופייסבוק
  • המומלצים
  • צרו קשר
  • גוגל אנליטיקס 4 – התחילו כאן
  • בלוג אנליטיקס
  • השירותים שלנו
    • ניהול קמפיינים
    • מומחה גוגל אנליטיקס
    • גוגל תג מנג’ר
    • אופטימיזציה לדפי נחיתה
    • אופטימיזציה לאתרי איקומרס
    • אופטימיזציה למובייל
  • קורסים
    • *חדש* קורס גוגל אנליטיקס 4
    • קורס תג מנג’ר אונליין
    • קורס פרסום בגוגל ופייסבוק
  • המומלצים
  • צרו קשר
ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה
  • גוגל אנליטיקס 4 – התחילו כאן
  • בלוג אנליטיקס
  • השירותים שלנו
    • ניהול קמפיינים
    • מומחה גוגל אנליטיקס
    • גוגל תג מנג’ר
    • אופטימיזציה לדפי נחיתה
    • אופטימיזציה לאתרי איקומרס
    • אופטימיזציה למובייל
  • קורסים
    • *חדש* קורס גוגל אנליטיקס 4
    • קורס תג מנג’ר אונליין
    • קורס פרסום בגוגל ופייסבוק
  • המומלצים
  • צרו קשר
  • גוגל אנליטיקס 4 – התחילו כאן
  • בלוג אנליטיקס
  • השירותים שלנו
    • ניהול קמפיינים
    • מומחה גוגל אנליטיקס
    • גוגל תג מנג’ר
    • אופטימיזציה לדפי נחיתה
    • אופטימיזציה לאתרי איקומרס
    • אופטימיזציה למובייל
  • קורסים
    • *חדש* קורס גוגל אנליטיקס 4
    • קורס תג מנג’ר אונליין
    • קורס פרסום בגוגל ופייסבוק
  • המומלצים
  • צרו קשר
מושגי יסוד בגוגל אנליטיקס – Google Analytics Events
עמוד הבית » גוגל אנליטיקס » מושגי יסוד בגוגל אנליטיקס – Google Analytics Events

מושגי יסוד בגוגל אנליטיקס – Google Analytics Events

5 תגובות שוקי מן

בפוסטים הקודמים דברנו על hits, שהם בעצם פיסות המידע שנשלחות לשרתים של גוגל אנליטיקס ומדווחות על פעולות שונות שקורות באתר, וכמו כן הסברנו מה זה pageviews – מידע שנשלח ואומר לגוגל אנליטיקס שהגולש צפה בדף מסוים באתר.

בפוסט הקרוב נסביר מהם איוונטים – events, שהם הסוג השני הכי נפוץ של ההיטים אחרי pageviews.

אם ננסה לסכם את זה במשפט אחד – event זה סוג של היט, ששולח מידע לגוגל אנליטיקס על פעולה שהגולש עשה באתר בלי שנטען דף נוסף.

אם ניקח את הדוגמא הכי פשוטה, אז כאשר הגולש הגיע לדף הסרטונים באתר אנחנו נשלח pageview, וכאשר הוא ילחץ על play באחד הסרטונים אנחנו נשלח event כדי לעקוב אחרי הלחיצה הזו.

הסיבה שאנחנו שולחים event ולא pageview היא מכיוון שכאשר הגולש לחץ על play הוא עדיין נשאר באותו דף שהוא היה קודם, ולא קרה שום אירוע נוסף של טעינת דף.

דוגמאות נוספת ל-event יכולות להיות לחיצה על לייק, הוספת תגובה, הוספה/הסרה של מוצר מהסל, ועוד אירועים שונים ומשונים שקורים בדפים עצמם ואנחנו רוצים לעקוב אחריהם.

איזה מידע נשלח בכל event?

השליחה של האיוונט (בהנחה שאנחנו שולחים אותו דרך הקוד עצמו ולא דרך גוגל תג מנג’ר) נראית כך:

ga(‘send’, ‘event’ , ‘category’ , ‘action’ , ‘label’ , value, false)

אם אנחנו עובדים עם גוגל תג מנג’ר השליחה תתבצע באמצעות הוספה של תג מסוג Google Analytics, כאשר את הפרמטרים המופיעים בתוך הסוגריים אנחנו נכניס בשדות של התג:

google analytics event

שימו לב שיש לנו 3 “קבוצות” של שדות:

קבוצה ראשונה – category, action, label, שם נכניס ערכים טקסטואלים שיתארו את האיוונט שלנו.

גוגל אנליטיקס בכוונה נותנים לנו 3 פרמטרים (למרות לא חייבים להכניס את כולם) כדי שנוכל ליצור היררכיה של מידע.

לדוגמא אם יש לנו וידאו ואנחנו רוצים לעקוב אחרי גולשים שעשו play, pause וגם צפו ב-25%, 50%, 100% מהסרטון, אנחנו נכניס Video תחת category, ב-action נכניס play pause וכו’, ותחת label נכניס את השם של הסרטון.

בצורה כזו נוכל לעשות הצלבות של מידע ולבנות דוחות שמכילים שילובים שונים של category action label, כמו למשל “באילו סרטונים צפו הכי הרבה עד 50%” או “מהם הסרטונים שבהם לחצו הכי הרבה על pause באמצע הסרטון”.

הקבוצה השניה של המידע זה שדה בודד בשם value. אני בכוונה מגדיר אותו בתור קבוצה נפרדת כי הוא מקבל מספר ולא מחרוזת טקסטואלית.

בשדה של ה-value נכניס מספר, number, שיאפשר לנו אחר כך להחיל עליו סגמנטים של גדול מ… וקטן מ…. אלו דברים שאי אפשר לעשות עם ערכים טקסטואלים ולכן אפשר לומר שזהו סוג אחר של שדות.

הקבוצה השלישית והאחרונה זה שדה בשם non-interaction, שמאפשר לנו לקבוע שהאיוונט הזה לא ישפיע על הבאונס רייט.

הסבר על באונס רייט תוכלו למצוא בפוסט הייעודי שכתבנו על המונח הזה, אבל פה רק נציין שההיט השני שקורה בעמוד הנחיתה (העמוד הראשון אליו הגולש הגיע במהלך הסשן) מאפס את הבאונס, כלומר גורם לגוגל אנליטיקס לרשום שהביקור הזה לא הסתיים בבאונס.

מכיוון ש-event הוא hit, עלול להיווצר מצב ש-event שאנחנו שולחים בדף הנחיתה (למשל גלילה של 25% בעמוד) מאפס את הבאונס בצורה שאנחנו לא רוצים שתקרה, ולכן יש לנו אפשרות להגדיר non-interaction = true וכך נוכל לגרום שה-event הזה לא יתפקד כמו hit רגיל, ולא יאפס את הבאונס (כלומר הוא לא ייחשב כאינטרקציה).

דוחות של איוונטים בגוגל אנליטיקס

אחרי שסיימנו לשלוח את האיוונטים לגוגל אנליטיקס, בואו נראה אותם בדוחות:

Events Overview - Google Analytics reports

את דוחות האיוונטים נוכל למצוא תחת תפריט Behavior > Events, ושם יהיה לנו דוח overview כללי על האיוונטים באתר, דוח Top Events שיציג את רשימת האיוונטים וכמות הפעמים / הפעמים הייחודיות שאותו איוונט בוצע במהלך סשן (עם אפשרות לדרילדאון לפי ההיררכיה של category > action > label), דוח Pages שיציג לנו באילו עמודים האיוונט בוצע וכמובן דוח Events Flow שיציג לנו את הזרימה של האיוונטים שהיוזרים שלנו ביצעו באתר.

סיכום

זה היה הסבר על events בגוגל אנליטיקס.

חשוב לציין שאיוונטים, בניגוד ל-pageviews, חייבים להישלח באופן ידני והם לא נשלחים באופן אוטומטי כאשר אנחנו מטמיעים את הסקריפט של גוגל אנליטיקס באתר.

הדרך הקלה והיעילה ביותר להטמיע איוונטים בגוגל אנליטיקס היא באמצעות גוגל תג מנג’ר, שמאפשר להגדיר events מבלי להכנס לקוד עצמו, וכן מאפשר לשנות אותם בקלות בעתיד מבלי להזדקק למתכנתים או אנשי פיתוח שצריכים להתעסק עם הקוד.

פורסם ב: גוגל אנליטיקס, מושגי יסוד בגוגל אנליטיקס תגיות: Event, Google Analytics Events, Google Analytics Glossary
« הקודם
הבא »

אודות שוקי מן


להציג את כל הפוסטים של שוקי מן

5 תגובות

  1. תמי 30/08/2016 בשעה 11:28 הגב

    שאלה לגבי האיוונטים – האם יש העדפה לעדכון איוונט דרך קוד האתר ולא דרך התג מנג’ר? אמרו לי שהמדידה של האיוונטים דרך התג מנג’ר לא מספיק אמינה, ועדיף להשתמש רק בקוד המוטמע באתר. בעיני זה מסרבל את התהליך אבל אני אשמח לשמוע דעה נוספת בנושא.
    תודה.

    • שוקי מן 30/08/2016 בשעה 11:33 הגב

      היי תמי,

      בין אם עושים את זה דרך תג מנג’ר ובין אם עושים את זה דרך הקוד – בשני המקרים מדובר בJavaScript.
      אני מניח שמי שאמר לך את זה התכוון שבתג מנג’ר זה מתבצע באמצעות Listeners שאולי יכולים להיות פחות מדוייקים מאשר הטמעה hard coded, אבל אם מטמיעים אותם כמו שצריך אין שום סיבה שאם יעשו בעיות.

  2. תמי 30/08/2016 בשעה 12:21 הגב

    תודה

  3. בן 24/04/2017 בשעה 14:44 הגב

    לאחר שהטמעתי איוונטים באתר, אני נכנס לחשבון האנליטיקס ואכן רואה תחת תפריט Behavior > Events חיווי על ביצועי האיוונטים. הגדרתי את האיוונטים האלה גם כגולים, אך בתפריט של Conversion > Goals אי לא רואה שום חיווי על איוונטים אלו. מה יכולה להיות הסיבה לכך?

  4. רועי 13/03/2024 בשעה 13:37 הגב

    תודה

השארת תגובה

ביטול

חיפוש
© כל הזכויות שמורות LIXFIX - Conversion Optimization
גלילה לראש העמוד

קורס אנליטיקס 4 מתנה!

קורס מבוא חינמי שיתן לך את הרקע הדרוש לקראת המעבר לגוגל אנליטיקס 4

ga4 intro comp
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות Accessibility Tools

Accessibility Tools

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • שחור לבןשחור לבן
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות נמוכהניגודיות נמוכה
  • רקערקע
  • קישוריםקישורים
  • פונטיםפונטים
  • איפוס איפוס