ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה
  • גוגל אנליטיקס 4 – התחילו כאן
  • בלוג אנליטיקס
  • השירותים שלנו
    • ניהול קמפיינים
    • מומחה גוגל אנליטיקס
    • גוגל תג מנג’ר
    • אופטימיזציה לדפי נחיתה
    • אופטימיזציה לאתרי איקומרס
    • אופטימיזציה למובייל
  • קורסים
    • *חדש* קורס גוגל אנליטיקס 4
    • קורס תג מנג’ר אונליין
    • קורס פרסום בגוגל ופייסבוק
  • המומלצים
  • צרו קשר
  • גוגל אנליטיקס 4 – התחילו כאן
  • בלוג אנליטיקס
  • השירותים שלנו
    • ניהול קמפיינים
    • מומחה גוגל אנליטיקס
    • גוגל תג מנג’ר
    • אופטימיזציה לדפי נחיתה
    • אופטימיזציה לאתרי איקומרס
    • אופטימיזציה למובייל
  • קורסים
    • *חדש* קורס גוגל אנליטיקס 4
    • קורס תג מנג’ר אונליין
    • קורס פרסום בגוגל ופייסבוק
  • המומלצים
  • צרו קשר
ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה
  • גוגל אנליטיקס 4 – התחילו כאן
  • בלוג אנליטיקס
  • השירותים שלנו
    • ניהול קמפיינים
    • מומחה גוגל אנליטיקס
    • גוגל תג מנג’ר
    • אופטימיזציה לדפי נחיתה
    • אופטימיזציה לאתרי איקומרס
    • אופטימיזציה למובייל
  • קורסים
    • *חדש* קורס גוגל אנליטיקס 4
    • קורס תג מנג’ר אונליין
    • קורס פרסום בגוגל ופייסבוק
  • המומלצים
  • צרו קשר
  • גוגל אנליטיקס 4 – התחילו כאן
  • בלוג אנליטיקס
  • השירותים שלנו
    • ניהול קמפיינים
    • מומחה גוגל אנליטיקס
    • גוגל תג מנג’ר
    • אופטימיזציה לדפי נחיתה
    • אופטימיזציה לאתרי איקומרס
    • אופטימיזציה למובייל
  • קורסים
    • *חדש* קורס גוגל אנליטיקס 4
    • קורס תג מנג’ר אונליין
    • קורס פרסום בגוגל ופייסבוק
  • המומלצים
  • צרו קשר
איך לעקוב אחרי גלילה עם גוגל אנליטיקס – הדרך הנכונה
עמוד הבית » גוגל אנליטיקס » איך לעקוב אחרי גלילה עם גוגל אנליטיקס – הדרך הנכונה

איך לעקוב אחרי גלילה עם גוגל אנליטיקס – הדרך הנכונה

12 תגובות שוקי מן

מעקב אחר גלילה הוא נושא חשוב לכל בעל אתר, ובמיוחד לאתרים המכילים תוכן.

גוגל אנליטיקס אומר לנו כמה גולשים צפו בעמוד, אבל אותנו מעניין לדעת כמה אנשים צרכו בפועל את התוכן שיש בעמוד, ומעקב אחר גלילה נותן לנו את המידע הזה.

הבעיה היא, שהשימוש הנפוץ במעקב אחר גלילה הוא בדרך כלל על ידי איוונטים, וזה ממש מסורבל ולא נוח.

בפוסט הקרוב אתן דרך יעילה יותר, ולדעתי היא הדרך היחידה.

מה עושים רוב האנשים?

רוב האנשים מטמיעים מעקב גלילה, שנותן להם את האיוונטים הבאים:

בשלב הזה הם צריכים להכנס לכל אחד מהאיוונטים ולהתחיל להצליב אותם עם כתובת העמוד, או כל דבר אחר שעבורו הם רוצים לראות את הנתונים.

זה מסובך, לא יעיל ומעצבן.

במקום זה – היה עדיף להציג את הכל בטבלה אחת שמכילה את נתוני הגלילה עבור כל פוסט ופוסט.

משהו כזה:

לאחר מכן אפשר לבנות דוח בדאטה סטודיו, שיציג לנו את זה בצורה ויזואלית.

אבל איך יוצרים עמודות עם אחוזי הגלילה?

בשביל זה צריך להשתמש ב-Custom Merics.

שלב 1: יצירת ה-Custom Metrics בגוגל אנליטיקס

ניצור ארבעה מטריקות ונזכור את האינדקס של כל אחד מהם:

אם לא יצא לכם להתעסק עם Custom Metrics עד היום – זה נמצא בהגדרות הפרופרטי, תחת Custom Definitions > Custom Metrics.

בשלב הזה אנחנו בעצם יוצרים 4 מטריקות חדשות, ובכל פעם שיקרה אירוע מסויים (-גלילה לאחוז המתאים) המטריקה תעלה ב-1.

בדיוק כמו אדם שעומד בשער הכניסה לאירוע, וסופר כמה אנשים נכנסים.

שלב 2: יצירת Variables בתג מנג’ר

ברמת התכנון, אנחנו צריכים שבכל פעם שהגולש יגלול לאחוז המתאים – יישלח איוונט עם הערך 1 עבור ה-custom metric הרלוונטי.

בהנחה שכבר יש לכם איוונט שמודד גלילה, ככה התג שלכם נראה פחות או יותר:

זה שולח את האיוונט – אבל לא שולח את ה-custom metrics שדרושים לנו ליצירת הדוח.

עכשיו נלך ל-Variables וניצור את המשתנים הבאים:

אני אסביר איך זה עובד:

Scroll Depth Threshold הוא משתנה, שבכל פעם שהגולש מגיע לנקודה מסויימת בגלילה שלו, המשתנה הזה מכיל את האחוז אליו הגולש גלל.

למשל כשהגולש מגיע ל-25% – המשתנה הזה מכיל את המספר 25, כשהגולש גולל ל-50% המשתנה מכיל את המספר 50, וכן הלאה.

כמובן שהאחוזים נקבעים לפי מה שהגדרתם בטריגר, ויכול להיות שאצלכם יהיו מספרים אחרים.

ב-4 המשתנים שהגדרנו קודם, אנחנו מחזירים את הערך 1 בכל פעם שהמשתנה Scroll Depth Threshold מכיל את האחוז המתאים.

כלומר – במשתנה של 25% גלילה אנחנו מחזירים 1 כאשר ה-Scroll Depth Threshold מכיל 25.

כלומר – במשתנה של 50% גלילה אנחנו מחזירים 1 כאשר ה-Scroll Depth Threshold מכיל 50.

וכן הלאה.

שלב 3: הוספת המשתנים לאיוונט של הגלילה

עכשיו נחזור לאיוונט, ונוסיף 4 Custom Metrics עבור ה-index-ים שיצרנו קודם באנליטיקס, ואז נשים את המשתנה המתאים בכל אינדקס:

מה יישלח בפועל?

כאשר הגולש גולל ל-25% – יישלח איוונט ביחד עם Custom Metrics מספר 3, שבתוכו הערך 1:

כאשר הגולש גולל ל-50% – יישלח איוונט ביחד עם Custom Metrics מספר 4, שבתוכו הערך 1:

וכן הלאה.

כל אחוז גלילה יוסיף את המספר 1 ל-Custom Metric המתאים.

*הערה: נכון שהיה אפשר לעשות את זה עם Custom JavaScript אבל לא רציתי שהפוסט יהיה טכני מדי.

לאחר שנייבא את הנתונים לדאטה סטודיו ונציג אותם על טבלה, זה יראה ככה:

שלב 4: הצגה ויזואלית של הנתונים

לאחר שיצרנו את הטבלה בדאטה סטודיו, נשכפל אותה ונשנה את הפורמט שלה ל-Bars.

כעת נלחץ על הטבלה, ובצד ימין נגלול למטה עד הסוף, ונסמן את הצ’קבוקט של Apply filter תחת Interactions:

זה יאפשר לנו ללחוץ על פוסט ספציפי ולראות את ה-flow של הגולשים רק עבור הפוסט הזה:

 

זהו 🙂 סיימנו.

 

 

פורסם ב: גוגל אנליטיקס תגיות: data studio, google analytics
« הקודם
הבא »

אודות שוקי מן


להציג את כל הפוסטים של שוקי מן

12 תגובות

  1. ארז 22/04/2020 בשעה 17:08 הגב

    פוסט נהדר, תודה רבה שוקי
    נתקלתי אבל בבעיה, כל בכל טעינה של הדף כל הטריגרים יורים, התוצאה היא שכל הגולשים עשו 90%.
    יש לך רעיון מה יכולה להיות הסיבה?

    • שוקי מן 06/05/2020 בשעה 11:05 הגב

      היי ארז,
      תודה.
      זה קשור לאורך העמוד. בעמודים קצרים הוא אוטומטית יורה את הכל כי גם בלי גלילה אתה לכאורה מגיע לתחתית העמוד.
      יש לזה הרבה פתרונות ברשת

  2. אביב 23/04/2020 בשעה 00:05 הגב

    אלוף.
    גם הסבר ברור, גם קליל וגם מייעל את העבודה

    • שוקי מן 06/05/2020 בשעה 11:05 הגב

      תודה אביב 🙂

  3. חגי 23/04/2020 בשעה 12:25 הגב

    שוקי,
    כמו תמיד כתוב יפה ומוסבר בצורה טובה.
    במקרה הזה לא פשוט יותר להתקין HOTJAR וכך גם לראות בצורה ויזואלית?

    • שוקי מן 06/05/2020 בשעה 11:06 הגב

      אם זה עמוד אחד כן.
      אם אתה רוצה לדעת סטטיסטיקה על הרבה עמודים, או להכניס נתונים נוספים – צריך מספרים. לא מפות חום

  4. ליאור 06/05/2020 בשעה 11:01 הגב

    היי שוקי,

    בהנחה שאין לי איוונט שמודד גלילה, איך אני מקים אותו בצורה הנכונה, יש מדריך?

    תודה!

    • שוקי מן 06/05/2020 בשעה 11:04 הגב

      https://www.simoahava.com/analytics/scroll-depth-trigger-google-tag-manager/

      • ליאור 07/05/2020 בשעה 08:12 הגב

        תודה רבה, אך עדיין חסר לי ההוראות להגדרה של ה-“Non-Interaction Hit” אני לא מוצא את המשתנה הזה אצלי, איך אני יוצר אותו “נכון”?

        חמישי שמח

        • שוקי מן 07/05/2020 בשעה 11:07 הגב

          אם אתה מגדיר את האיוונט באמצעות תג מנג’ר – יש לך שם שדה drop down של Non interaction Hit מתחת לשדות של Category, Action, Label, Value

          • ליאור 07/05/2020 בשעה 12:05

            כמובן שראיתי את ה-Drop Down אך אני לא רואה את המשתנה {{scroll percentages non interaction}} אז אני מניח שאני צריך ליצור אותו, עם אילו הגדרות אני יוצר אותו?
            או אוליי אני מפספס משהו?

          • שוקי מן 07/05/2020 בשעה 15:41

            אוקיי הבנתי אותך – תתעלם ממנו. זה משהו שאני עשיתי בלי קשר לפוסט הזה.
            פשוט תשאיר את הפרמטר כמו שהוא

השארת תגובה

ביטול

חיפוש
© כל הזכויות שמורות LIXFIX - Conversion Optimization
גלילה לראש העמוד

קורס אנליטיקס 4 מתנה!

קורס מבוא חינמי שיתן לך את הרקע הדרוש לקראת המעבר לגוגל אנליטיקס 4

ga4 intro comp
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות Accessibility Tools

Accessibility Tools

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • שחור לבןשחור לבן
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות נמוכהניגודיות נמוכה
  • רקערקע
  • קישוריםקישורים
  • פונטיםפונטים
  • איפוס איפוס