ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה
  • גוגל אנליטיקס 4 – התחילו כאן
  • בלוג אנליטיקס
  • השירותים שלנו
    • ניהול קמפיינים
    • מומחה גוגל אנליטיקס
    • גוגל תג מנג’ר
    • אופטימיזציה לדפי נחיתה
    • אופטימיזציה לאתרי איקומרס
    • אופטימיזציה למובייל
  • קורסים
    • *חדש* קורס גוגל אנליטיקס 4
    • קורס תג מנג’ר אונליין
    • קורס פרסום בגוגל ופייסבוק
  • המומלצים
  • צרו קשר
  • גוגל אנליטיקס 4 – התחילו כאן
  • בלוג אנליטיקס
  • השירותים שלנו
    • ניהול קמפיינים
    • מומחה גוגל אנליטיקס
    • גוגל תג מנג’ר
    • אופטימיזציה לדפי נחיתה
    • אופטימיזציה לאתרי איקומרס
    • אופטימיזציה למובייל
  • קורסים
    • *חדש* קורס גוגל אנליטיקס 4
    • קורס תג מנג’ר אונליין
    • קורס פרסום בגוגל ופייסבוק
  • המומלצים
  • צרו קשר
ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה
  • גוגל אנליטיקס 4 – התחילו כאן
  • בלוג אנליטיקס
  • השירותים שלנו
    • ניהול קמפיינים
    • מומחה גוגל אנליטיקס
    • גוגל תג מנג’ר
    • אופטימיזציה לדפי נחיתה
    • אופטימיזציה לאתרי איקומרס
    • אופטימיזציה למובייל
  • קורסים
    • *חדש* קורס גוגל אנליטיקס 4
    • קורס תג מנג’ר אונליין
    • קורס פרסום בגוגל ופייסבוק
  • המומלצים
  • צרו קשר
  • גוגל אנליטיקס 4 – התחילו כאן
  • בלוג אנליטיקס
  • השירותים שלנו
    • ניהול קמפיינים
    • מומחה גוגל אנליטיקס
    • גוגל תג מנג’ר
    • אופטימיזציה לדפי נחיתה
    • אופטימיזציה לאתרי איקומרס
    • אופטימיזציה למובייל
  • קורסים
    • *חדש* קורס גוגל אנליטיקס 4
    • קורס תג מנג’ר אונליין
    • קורס פרסום בגוגל ופייסבוק
  • המומלצים
  • צרו קשר
איך לעשות אופטימיזציה לדפי נחיתה בעזרת הפיצ’ר הסודי של גוגל אנליטיקס
עמוד הבית » אופטימיזציה » איך לעשות אופטימיזציה לדפי נחיתה בעזרת הפיצ’ר הסודי של גוגל אנליטיקס

איך לעשות אופטימיזציה לדפי נחיתה בעזרת הפיצ’ר הסודי של גוגל אנליטיקס

12 תגובות שוקי מן

אני חושב שמדד הבאונס רייט זה המדד הכי מוכר שיש בגוגל אנליטיקס, ובכל זאת משווקי אינטרנט רבים עושים בו שימוש לא נכון.

באונס רייט (Bounce Rate) למי שלא יודע, הוא מדד בגוגל אנליטיקס שמבטא את אחוז הגולשים שהגיעו לדף נחיתה מסוים בתוך האתר אבל לא עברו לדף אחר, או לא ביצעו שום פעולה נוספת באתר שדווחה לגוגל אנליטיקס (שליחת איוונט למשל).

כדי להבין את המדד הזה טוב יותר, נציין שכל עוד הגולש לא שלח hit נוסף לגוגל אנליטיקס (למשל event או pageview) הוא ייספר בתור באונס, ולא משנה כמה זמן הוא שהה בפועל בדף הנחיתה.

בדרך כלל מפרשים את מדד הבאונס רייט בתור אינדיקציה שמודדת האם הגולשים מצאו את מבוקשם בדף הנחיתה. אם הבאונס גבוה זה אומר שהדף לא רלוונטי עבורם או שהם לא הצליחו למצוא את מה שחיפשו (ולכן הם יצאו מיד אחרי שנכנסו), ואם הבאונס נמוך זה אומר שהם מצאו את מה שחיפשו, עברו לדף הבא ובעצם “איפסו” את הבאונס.

כמובן שזוהי ההגדרה רק באופן כללי ויש לה עוד הרבה תתי סעיפים ומקרי קיצון (למשל באתרי one page בהם אין דף נוסף), אבל לצורך הפוסט זה מספיק.

איך להמנע מהטעות הנפוצה של בעלי אתרים בניתוח מדד הבאונס רייט

רוב האנשים שאני מכיר, כאשר הם באים לנתח את מדד הבאונס רייט, הולכים לדוח Behavior > Landing Pages ואז ממיינים את התוצאות על פי הבאונס שלהם בסדר יורד:

google analytics weighted sort hidden feature

העניין הוא שברור לכל בר דעת שדף עם כניסה אחת ובאונס 100% נמצא בסדר עדיפויות הרבה יותר נמוך מאשר דף עם 10,000 כניסות ובאונס 55%, ולכן לא יתכן שניגש לבצע אופטימיזציה לדפים עם באונס 100% מבלי להתחשב בכמות הכניסות לדפים הללו, כלומר הנתון שמופיע תחת עמודת ה-Sessions.

המתקדמים מביניכם בוודאי חושבים על האפשרות ליצור פילטר על הדוח שיתן לנו רק את הדפים החשובים, כלומר תן לנו רק את אלו שיש להם יותר מ-1,000 כניסות ובאונס גבוה מ-50% (למשל), ובצורה כזו אנחנו מבטיחים לעצמנו שנקבל רק את הדפים העיקריים באתר (1,000 כניסות זה כבר משהו לא מבוטל), ורק את אלו שבאמת סובלים מבאונס גבוה (נכון ש-50 זה לא מאד גבוה, אבל זה כן משהו שאם נשפר אותו יכול לעזור לנו לשפר את יחס ההמרה):
google analytics weighted sort hidden feature  filter

לפניכם דוח דפי הנחיתה לאחר שהפעלתי עליו את הפילטר הנ”ל, שמציג את כמות הסשנים והבאונס של הדפים העיקריים אבל עדיין לא עונה לנו על השאלה – האם יותר דחוף לטפל בדף מספר 4 עם 74.83% באונס ו-28,371 סשנים, או שמא בדף 2 עם 79.63% באונס ו-13,264 סשנים בלבד?

google analytics weighted sort hidden feature default sort2

כמובן שאפשר להפעיל שיקול דעת נבון ולקבל את ההחלטה באופן דיי פשוט, אבל בגלל שאנחנו אנליסטים שעובדים עם מספרים ולא עם תחושות בטן, ובגלל שאנחנו רוצים לקבל את ההחלטה באופן מושכל יותר, נשתמש בפיצ’ר חבוי בגוגל אנליטיקס שמבצע לנו את החישוב באופן אוטומטי ומסדר לנו באופן יורד את דפי הנחיתה שהכי דחוף לטפל בהם, אבל עושה את זה מתוך התחשבות בכמות הסשנים שהגיעו לכל דף כזה, או במילים אחרות – באופן משוקלל.

נסביר:

בברירת המחדל, דוחות האנליטיקס מסודרים לפי כמות הסשנים באופן יורד. אם תסתכלו בשורה למעלה תוכלו להבחין שה-Sort Type מוגדר כ-Default, כלומר מהגבוה לנמוך (או מהנמוך לגבוה אם בחרתם לסדר הפוך):

google analytics weighted sort hidden feature session sorted

כדי להציג את הרשימה באופן משוקלל, כל שעלינו לעשות זה ללחוץ על עמודת ה-Bounce Rate כדי לסדר אותה בסדר יורד, ואז לבחור Weighted בתפריט ה-Sort Type… והופ:

google analytics weighted sort hidden feature weighted sort

תוכלו לשים לב שכעת הרשימה מסודרת מהבאונס הגבוה לנמוך אבל באופן משוקלל, כלומר גוגל אומרים לי שפחות דחוף לטפל בדף נחיתה מספר 10 (עם 18,781 סשנים) מאשר בדף נחיתה מספר 3, למרות שיש לו 40% פחות סשנים, בגלל שלדף 3 יש באונס גבוה ב-30% מהבאונס של דף 10.

סיכום

זה היה טיפ קצר על פיצ’ר חבוי ולא ממש מוכר בגוגל אנליטיקס. כמובן שאפשר להפעיל אותו גם על דוחות נוספים אבל דוח הבאונס הוא בין הדוחות הכי פופולאריים בגוגל אנליטיקס, ולכן כדאי מאוד לנתח אותו בעזרת הטכניקה הנ”ל.

פורסם ב: אופטימיזציה, גוגל אנליטיקס תגיות: Bounce Rate, conversion rate optimization, GATips, google analytics, Weighted Sort
« הקודם
הבא »

אודות שוקי מן


להציג את כל הפוסטים של שוקי מן

12 תגובות

  1. לירון 18/10/2015 בשעה 16:21 הגב

    מעולה! טיפ מצוין.
    האם זה עובד גם בגרסא הישנה של גוגל אנליטיקס?

    • Shuki Mann 18/10/2015 בשעה 16:23 הגב

      בוודאי שעובד

  2. עמית 18/10/2015 בשעה 16:22 הגב

    היי שוקי,

    הטיפ הזה הציל לי את החיים, מכיוון שעד עכשיו הייתי מוריד את הכל לאקסל ומבצע את השקלול באופן ידני.

    תודה!!!

    • Shuki Mann 18/10/2015 בשעה 16:24 הגב

      הי עמית,
      בכיף 🙂 שמח שעזר לך

  3. עדן 18/10/2015 בשעה 16:23 הגב

    מגניב. תודה!

    • Shuki Mann 18/10/2015 בשעה 16:24 הגב

      בשמחה 🙂

  4. Leon 19/10/2015 בשעה 17:54 הגב

    פיצ’ר מעולה וחשוב ביותר.
    תודה על מאמר מעולה ברגיל! 🙂

    • Shuki Mann 21/10/2015 בשעה 11:51 הגב

      תודה לאון 🙂

  5. יובל 20/10/2015 בשעה 13:10 הגב

    היי שוקי,
    אחלה טיפ, תודה.
    חשוב לציין שכאשר רוצים לבחון את ה-bounce rate עבור סגמנט מסויים כגון טראפיק אורגני או CPC,
    אם משתמשים בסגמנטציה, המיון לפי weighted אינו מתאפשר.
    דרך אחת למקד את הבדיקה היא להשתמש ב-secondary dimension של medium, למקד למדיום הרצוי ואז האפשרות למיון
    זה עדיין קיימת.

    • Shuki Mann 21/10/2015 בשעה 11:53 הגב

      היי יובל,
      מעניין מאוד. תודה על החידוד!

  6. עומר 21/10/2015 בשעה 12:59 הגב

    מאמר מעולה ומהלב (:

    אשמח לדעת מדוע הBOUNCE RATE הכי גבוה (או דורש טיפול, לפי הפיצ’ר) אצלי – בדף הבית.
    הרי דף הבית הוא הדף הכי מלא בקישורים – אז מדוע ?

    • Shuki Mann 22/10/2015 בשעה 09:28 הגב

      תודה עומר.
      צריך כמובן לבדוק כל מקרה לגופו, וגם להבין עד כמה הבאונס בו יותר גבוה מדפים אחרים.
      27% לעומת 26% בדפים אחרים זה לא משהו שהייתי מייחס לו יותר מדי חשיבות, אבל 85% בדף הבית לעומת 55% בדפים אחרים זה בהחלט משהו שצריך בדיקה.

השארת תגובה

ביטול

חיפוש
© כל הזכויות שמורות LIXFIX - Conversion Optimization
גלילה לראש העמוד

קורס אנליטיקס 4 מתנה!

קורס מבוא חינמי שיתן לך את הרקע הדרוש לקראת המעבר לגוגל אנליטיקס 4

ga4 intro comp
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות Accessibility Tools

Accessibility Tools

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • שחור לבןשחור לבן
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות נמוכהניגודיות נמוכה
  • רקערקע
  • קישוריםקישורים
  • פונטיםפונטים
  • איפוס איפוס