בשבועיים האחרונים הופיע אצלי במספר חשבונות דוח חדש, העונה לשם Audiences.
אל תתבלבלו, לא מדובר בקטגוריית ה-Audience אלא בדוח חדש שאמנם נמצא תחת הקטגוריה הזו, אבל יש לו משמעות שונה לגמרי.
לאחר שלוחצים עליו מגיעים לדוח שנראה כך:
ויש גם אפשרות להוסיף את הדימנשן Audiences בתור custom report:
אם כן מדובר ב-dimension חדש, שמאפשר לנו להסתכל על מטריקות נבחרות לצד קהלים שיצרנו קודם.
או במילים אחרות, בעזרת הדימשנן הזה אתם יכולים ליצור קהל, נגיד “גולשים שצפו ב-50% מהוידאו” או “גולשים שהגיעו מ-google/organic ואז ביצעו פעולה 1,2,3” – ולראות כמה סשנים כאלו היו, כמה זמן ביקרו באתר, מה היה אחוז ההמרה שלהם או כל מטריקה אחרת שתרצו.
אבל איך יוצרים את הקהלים?
נורא פשוט – אתם בטח מכירים את התפריט תחת הגדרות הפרופרטי שמאפשר לנו ליצור קהלים לצרכי רימרקטינג:
כל שעליכם לעשות זה ליצור קהל בדיוק כמו שהייתם עושים קודם:
אבל בשלב השלישי, איפה שמשייכים את הרשימה לחשבון האדוורדס, נוספה לכם אפשרות חדשה לשייך את הקהל לפרופרטי שבו אתם נמצאים באנליטיקס:
אם בשלב הזה אתם אומרים לעצמכם “היי, זה בדיוק כמו ליצור סגמנט” אז אתם צודקים, אבל:
1. יש לכם אפשרות ליצור רק 20 קהלים כאלו עבור כל פרופרטי, בניגוד לסגמנטים שאפשר ליצור כמה שרוצים.
2. מצד שני על כל דוח אפשר להפעיל עד 4 סגמנטים, ואילו ב-audiences אתם תראו את כל הקהלים שיצרתם.
3. הנתונים יוצגו תחת הקהל שיצרתם רק מכאן ולהבא (סגמנטים זה גם רטרואקטיבית), ולא יוצגו עבור היום הנוכחי.
ככה הדוח שלכם יראה בסופו של דבר:
אז מה היתרון של הדוח/dimension החדש?
היתרון שלו הוא עצום כיוון שעד היום, כאשר רצינו לראות איך קבוצת גולשים מסויימת התנהגה באתר, היינו צריכים ליצור דוח מותאם אישית עם המטריקות הרלוונטיות, לשים לו dimension כלשהוא רק בשביל שיהיה שם משהו, ואז “לסגמנט” את הדוח עם הקהל שאותו אנחנו רוצים לנתח.
מהיום, כל שצריך לעשות זה ליצור את הקהל הרלוונטי ואז לראות אותו תחת הדימנשן Audiences.
לדעתי זה מדהים ברמה של איך לא חשבו על זה קודם?
** תודה לדורי בנימין שחשף בפני את המשמעות של הדוח החדש הזה
יכול להיות שלא מופיע לכולם?
אם לא מופיע אצלי יש צורך להפעיל?
עוד לא מופיע אצל כולם