ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

איך ליצור רשימות רימרקטינג חכמות בפייסבוק על פי אחוזי הצפייה בוידאו

כל נושא הוידאו בדפי נחיתה (ובאתרים באופן כללי) הוא דבר שהולך וצובר תאוצה עם הזמן.

כולם יודעים שוידאו הוא דבר שיכול לעזור מאוד כדי לשכנע את הגולשים להשאיר פרטים או לבצע רכישה, ולכן היעילות הגבוהה של הוידאו גורמת להרבה מנהלי קמפיינים להשתמש בו לטובת הגדלת כמות ההמרות.

העניין הוא, שלא כל מי שרואה את הסרטון שלכם יבצע את ההמרה בסופו של דבר, אבל סביר להניח שהסרטון יחמם אותו ויהפוך אותו לגולש יותר “איכותי” שכדאי לשים עליו יותר כסף על מנת להחזיר אותו לאתר.

סביר להניח, שאם הגעתם לפוסט הזה אתם כבר עושים רימרקטינג בגוגל או בפייסבוק, ולכן אני לא צריך להגיד לכם לרדוף אחרי כל מי שנכנס לדף הנחיתה שלכם ולא השאיר פרטים.

אבל האמת היא, שאי אפשר להגיד שכל מי שנכנס לדף הנחיתה שלכם ולא השאיר פרטים “שווה” אותו דבר. הרי יש גולשים שנכנסו ושהו בדף דקה או יותר, ויש כאלו שיצאו אחרי 5 שניות, וסביר להניח שהם אפילו לא קראו את מה שיש לכם להציע ולכן אין טעם אפילו לרדוף אחריהם (אפילו כתבתי על זה פוסט שמלמד איך להחריג אותם מרשימות הרימרקטינג)

גם אם יש לכם סרטון בעמוד, אז בטוח שיש גולשים שאפילו לא עשו play על הסרטון, יש גולשים שעשו play אבל ראו רק 25% או פחות, ויש גולשים שהשקיעו וראו יותר, וברוב המקרים אלו יהיו גולשים יותר איכותיים שכדאי לכם לעקוב אחריהם עם ביד גבוה יותר או מסר שיווקי שונה משאר הגולשים.

אבל איך עושים את המעקב הזה? על זה בדיוק הפוסט שלנו מדבר.

לעבודה:

הדבר הראשון שצריך לעשות זה לוודא שיש לכם גוגל תג מנג’ר מוטמע בעמוד. אל דאגה, אתם לא חייבים להכיר את המערכת על בוריה כי אני אסביר לכם שלב אחר שלב מה לעשות (בלי קשר אני ממליץ להעיף מבט על קורס התג מנג’ר שלי באונליין).

אגב, בסוף הפוסט תוכלו להוריד קובץ שפשוט יצור עבורכם את כל מה שאני עושה כאן בלי שתצטרכו לעשות כלום, אז תמשיכו לקרוא

אחרי שוידאתם שיש לכם תג מנג’ר, סמנו את ה-variables הקשורים לוידאו:

שלב ראשון – זיהוי גולשים שצפו בסרטון

בשלב הזה ניצור טריגר שיזהה אינטרקציות שהגולשים ביצעו עם הסרטון. הטריגר משתמש ב-API של יוטיוב ומקבל ממנו דיווחים על אירועים שקרו בסרטון כמו play, pause, buffering ועוד.

בכל פעם שאירוע כזה קורה, ה-variables שסימנו קודם מקבלים את הערכים המתאימים בהתאם לאירוע שקרה. כך למשל אם אמרנו לטריגר לזהות כאשר הגולש מגיע ל-25% מהסרטון, אז כשזה יקרה הוריאבל Video Percent יקבל ערך של “25” והוריאבל Video Status יקבל את הערך “progress”.

לצורך הדוגמא אנחנו רוצים לדעת 4 דברים. כמובן שיש עוד הרבה אירועים שאפשר למדוד אבל אני רוצה לשמור את הפוסט קצר וענייני:

start – גולש התחיל את הסרטון.

25% – גולש הגיע ל-25% מהסרטון.

50% – גולש הגיע ל-50% מהסרטון.

75% – גולש הגיע ל-75% מהסרטון.

אפשר כמובן להוסיף אחוזים נוספים או לשנות את זה לנקודת זמן ספציפית במהלך הסרטון במקום האחוזים, אבל כרגע אסתפק באלו.

בואו ניצור טריגר חדש מסוג YouTube Video ונגדיר אותו כך:

סימו לב לתיבת הסימון Add JavaScript API… – כמו שאמרתי קודם המעקב מתבצע באמצעות ה-API של יוטיוב, ולכן אתם חייבים לוודא שהפרמטר enablejsapi מופיע בקוד של הסרטון שהטמעתם בעמוד (הוראות כאן), או לסמן את הצ’קבוקס הזה שיטען את ה-API באופן עצמאי.

שלב שני – שליחת איוונט לפייסבוק בהתאם לאירועים שקרו

בשלב הזה אני ארצה לשלוח לפייסבוק 2 נתונים –

1. איזה סרטון נצפה

2. אילו פעולות בוצעו על הסרטון (ארבעת הפעולות שציינתי למעלה – start, 25, 50, 75%)

לצורך כך ניצור תג מסוג Custom HTML שיראה כך:

בואו נסביר מה עשינו פה (קצת טכני, אז אם לא בא לכם פשוט תדלגו לחלק הבא):

כמו שאתם בטח יודעים, לפייסבוק יש אירועים שהם built in במערכת כמו Lead, ViewContent ו-Purchase שאותם אפשר לשלוח עם המילה track, אבל מכיוון שהאירוע של צפייה בסרטון הוא ייחודי, נצטרך להשתמש ב-trackCustom.

בכל מקרה, השורה הראשונה של הסקריפט שולחת לפייסבוק איוונט בשם Video Tracking, והשורה השניה והשלישית מוסיפות פרמטרים לאיוונט הזה.

הפרמטר הראשון הוא הכותרת של הוידאו אותה אנחנו מקבלים מהוריאבל {{Video Title}}, וכמו שאמרנו הוא משתנה בהתאם לסרטון בו צפו.

הפרמטר השני קצת מורכב יותר, כי הוא אמור להחזיר לנו את 4 האירועים שציינתי קודם – play, 25%, 50%, 75%.

הסיבה שהוא מורכב, היא מכיוון שהאירוע play (או יותר נכון start כמו שהוא מופיע בתג מנג’ר) מגיע מהוריאבל {{Video Status}}, ואילו האירועים 25,50,75 אחוז מגיעים מהוריאבל {{Video Percent}}.

מכיוון שאנחנו רוצים לחסוך בפרמטרים ולהיות יעילים יותר, אנחנו ניצור וריאבל נוסף מסוג Lookup Table שיהיה סוג של “מגשר” ויחזיר את הערך הנכון בהתאם לאירוע שקרה:

בואו נדמיין רגע מה קורה פה – הגולש לוחץ על הסרטון ומתחיל להפעיל אותו, התג של האיוונט נשלח לפייסבוק עם כותרת הסרטון המתאימה, והפרמטר של Video Status מקבל את הערך start. אבל מכיוון שאנחנו משתמשים בוריאבל “מגשר” מסוג Lookup Table, הוא יראה ש-{{Video Status}} שווה start ולכן יחזיר לנו את הערך Play, על פי הטבלה.

כאשר הגולש יגיע ל-25% מהסרטון (או 50 או 75), הוריאבל {{Video Status}} יקבל את הערך progress ולכן הוריאבל “המגשר” יחזיר את האחוזים המתאימים שיתקבלו מהוריאבל {{Video Percent}}.

שלב שלישי – בדיקה שזה עובד

 לצורך הדוגמא נכנס לאתר הכנס All Things DATA ונלך לסרטון כלשהוא באתר. נלחץ על Play ונראה מה נשלח – מצוין! הכותרת של הוידאו נשלחה ביחד עם הערך Play.

עכשיו בואו נראה מה נשלח כשהגולש מגיע ל-25% מהסרטון – גם כן מצוין. בדיוק כמו שרצינו.

שליחת המידע לגוגל אנליטיקס

עכשיו שיצרנו את כל המשתנים המתאימים, נורא פשוט ליצור event בתג מנג’ר שישלח את זה גם לגוגל אנליטיקס, ולכן לא אתעכב על זה:

למעשה במקרה של גוגל אנליטיקס עשיתי את זה טיפה שונה סתם כדי לגוון אבל אתם תוכלו להשתמש בוריאבל “המגשר” מסוג Lookup Table שיצרנו.

לא שולטים בתג מנג’ר? הכנתי לכם קובץ שתוכלו פשוט לייבא ישירות לתוך החשבון שלכם

כל שעליכם לעשות זה  ללחוץ כאן כדי לעבור לבוט שישלח לכם את הקובץ.

לאחר מכן לכו ל-Admin ובחרו Import Container:

כעת בצעו על פי ההוראות בתמונה. שימו לב לבחור Merge ולא Overwrite כדי שלא תדרסו שום דבר בטעות:

וזהו. לחצו על Submit > Publish והמעקב שלכם מותקן.

הערות חשובות לסיום

1. לפני שתעשו פאבליש, ובמיוחד כשאתם מייבאים קונטיינר ממקום אחר, השתמשו בדיבאגר של גוגל תג מנג’ר וודאו שזה לא שובר לכם שום דבר באתר.

2. כדי שמעקב איוונטים של פייסבוק יעבוד, חובה קודם כל לשלוח את הפיקסל הגנרי של פייסבוק. אני מניח שיש לכם רימרקטינג ולכן הפיקסל כבר נמצא אצלכם בעמוד, אז לא טרחתי לציין את זה בתור שלב בתהליך.

זהו 🙂 אם נהניתם ואתם רוצים לשתף קולגה או חבר לעבודה, הכנתי לכם לינק עם מייל מוכן מראש שתוכלו לשלוח למי שאתם רוצים. פשוט לחצו כאן וזה יפתח לכם את תיבת המייל, שם תבחרו למי אתם רוצים לשלוח.