ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

עדכון שבועי: אפליקצית אנליטיקס לאייפון, ביצועי המודעות החדשות של גוגל אדוורדס, דוח הרווחים של גוגל ועוד…

העדכון השבועי של השבוע האחרון מוגש לכם באיחור, אבל אני מקווה שתסלחו לי בגלל השבועות הלא פשוטים שעוברים על כולנו – בחזית, בעורף וגם מאחורי המקלדת בקרב על התודעה העולמית וההכרה בפעילות ישראל.

אני חייב לשתף אתכם שאותי באופן אישי ממש מרגש לראות את כל עם ישראל, בארץ ובעולם, נרתם לצורך קרב ההסברה ברשת באחדות מופלאה שהלוואי שתמשיך איתנו הלאה. רק לצורך הדוגמא – פוסט לא-ממש-פרו-ישראלי של אבינש קאושיק בגוגל+ גרר אותי לתגובה עדינה (ואני בד״כ לא מהמגיבים), שאחריה הגיעו ישראלים נוספים מתחום האנליטיקס שמיהרו להעמיד את אבינש על דעותיו. אפילו דניאל וויסברג, מאושיות האנליטיקס שגר היום בחו״ל ועובד בגוגל, לא חשש לקריירה שלו ויצא נגד אבינש בלי להתבלבל.

בכל אופן בואו ננסה להמשיך בעסקים כרגיל, ואם ממש בא לכם לקשר את זה לאנליטיקס אז פה יש visualization של היחסים בין המדינות במזרח התיכון.

תוסף מדליק לכרום שמאפשר לכם לבדוק האם יש דפים באתר שחסר בהם תג מעקב של גוגל אנליטיקס (חינמי עד להודעה חדשה)

אם אתם לא מכירים את WASP.Inspector – כדאי שתכירו. התוסף המקורי יצא ב2006 והוא מאפשר לכם לעקוב אחרי שליחה של נתונים לגוגל אנליטיקס (איוונטים למשל) ובקרה אחרי הנתונים שנשלחו. כך למשל תוכלו לדעת האם האיוונט נשלח, האם נשלחו custom dimension או כל מיני נתונים אחרים שרציתם לשלוח ואתם רוצים לעקוב אחריהם.

בקיצור, החברה שפיתחה את WASP.Inspector פיתחה עכשיו מוצר דיי דומה – WASP.Crawler שמאפשר לכם לעשות סריקה על כל האתר ולבדוק האם יש עמודים שחסרים בהם תגים של מעקב אנליטיקס. אפשר לעקוב אחרי תגים של גוגל אנליטיקס, אדובי או vendors אחרים לבחירתכם בתחום האנליטיקס. יש אפילו אפשרות לעשות exclude לונדורים מסויימים ואפילו לבקש מהכלי שיאסוף מידע על אלמנטים נוספים של SEO כדי לבדוק אם הם נמצאים בעמוד או לא (טייטל, desc וכו׳).

היופי בכלי הזה שבסופו של דבר הוא מייצא את כל המידע לתוכנה שנקראת Tableau שמאפשרת לכם לנתח ולשחק עם המידע בכל מיני וריאציות.

כרגע WASP.crawler הוא חינמי בגרסת בטא בלבד, וכדאי מאוד להוריד אותו עד שיתחיל לעלות כסף (1,350 ש״ח לשנה).

נתח שוק החיפוש של יאהו יורד לראשונה מתחת ל10%, ומה היא עושה בתגובה?

האתר SEL מדווח על סקר שנערך לאחרונה ע״י comScore בארה״ב ומצא שנתח החיפוש של יאהו (9.8%) ירד לראשונה אל מתחת ל-10%, הרבה אחרי בינג (19.2%) ועוד יותר הרבה אחרי גוגל כמובן (67.6%).

חשוב לציין שהסקר מתייחס רק לדסקטופ, ושהרווח של יאהו ברבעון השני של 2014 גדל ב-5% לעומת הרבעון אשתקד.

בכל אופן כאן זה לא בלוג פיננסי והסיבה שבחרתי לעדכן אתכם בידיעה הזו היא בגלל שיאהו הכריזו על רכישתה של Flurry, רשת פרסום מוביילית שנועדה להגדיל את התפוצה של יהאו מעבר לגבולת הקיימים שכבר יש לה כיום.

הטכנולוגיה של פלורי מאפשרת טרגוט מדויק יותר על פי ניתוח השימוש באפליקציות, ובנוסף יש הרבה מאוד מפרסמים ופבלישרס שכבר משתמשים ברשת של פלורי ולכן זה יכול להיות יתרון גדול מאוד עבור יאהו!, שכנראה מחפשת לגוון את תיק ההשקעות שלה כדי לפצות על תחומים בהם היא חלשה יותר.

גוגל מרוויחה מעל למצופה, והפורמט החדש של מודעות החיפוש מביא CTR גבוה יותר וCPC נמוך יותר

גוגל הכריזה על סיכום הפעילות שלה לרבעון השני של 2014, ויש אפילו מצגת סיכום מעניינת.

מה שיותר מעניין זה שהפורמט החדש של המודעות מביא יחסי הקלקה טובים יותר ועלות לקליק זולה יותר מהפורמט הקודם, שכזכור היה בעל רקע כתום ובלי הציון הצהוב של הAd:

עוד נתונים מאוד מעניינים תוכלו למצוא בהכרזה הרשמית כאן, ושימו לב שזו הפעם הראשונה שגוגל חושפת נתונים מפורטים לגבי ביצועי הקליקים שלה במקומות השונים.

דרך נוחה יותר להוסיף extension location למסעות פרסום בגוגל אדוורדס

אחרי ההשקה של Google My Business מוקדם יותר החודש, גוגל מכריזים על אפשרות לחבר בין חשבון האדוורדס לחשבון ה-My Business כדי לנהל בצורה טובה יותר את תוספי המיקום של מסעות הפרסום באדוורדס, ואחרי שתחברו ביניהם ותוסיפו את העסקים שלכם לחשבון ה-Google My Business שלכם תוכלו להוסיף את תוספי המיקום ברמת החשבון באופן אוטומטי במקום עבור כל קמפיין בנפרד.

יתרון נוסף של החיבור הוא בכך שבעזרתו תוכלו לתת bid adjustment על פי שעות הפתיחה (שתכניסו בMy Business) או המיקום של העסק (שגם אותו תכניסו ב-My Business).

לעסקים הקטנים החידוש הזה לא ממש רלוונטי, אבל למי שמנהל קמפיינים גדולים ויש לו סניפים רבים של אותו עסק זה יכול להיות ממש הקלה גדולה.

אחרון חביב – אפליקציית גוגל אנליטיקס מגיעה לאייפון!

הרבה גבות הורמו כשגוגל שחררה את אפליקציית האנליטיקס שלה ל-iOS. אפליקציית אנליטיקס לאנדרואיד קיימת כבר כמה שנים אבל העובדה שגוגל מפתחת גרסאות לאפליקציות שלה לiOS מצביעה על החשיבות שהיא רואה במשתמשים הללו, למרות נתח השוק של אפל שלא ממש גדל בשנתיים האחרונות.

האפליקציה מתאימה לאייפון, אייפוד טאצ׳ ואייפד והיא מאפשרת לצפות בנתונים כמו real time, וגם בנתונים הרגילים של audience, behavior, conversions ועוד.

הדבר הכי מגניב זה שאם תלחצו על העיגול הקטן בצד ימין תוכלו לסגמנט את התנועה על פי הסגמנטים הדיפולטיביים שמגיעים עם האנליטיקס, אבל לא תוכלו לעשות custom segments.

לסיכום מדובר באפליקציה מעניינת למי שרוצה לדעת ״מה קורה״, כי תובנות עסקיות היא לא תביא לכם זה בטוח…