בוקר טוב ושבוע נפלא לכל קוראי הבלוג באשר הם!
עבר שבוע מאז הפריימריז בליכוד ובמהלך השבוע הזה עברו לי הרבה הרהורים בראש על “שיטות השיווק” השונות שהפוליטיקאים השתמשו בהם כדי לשכנע את מתפקדי הליכוד שיצביעו עבורם.
אני חושב שזה case study מצוין לכל מי שרוצה לדעת מה לעשות ומה לא לעשות בשיווק העסק, אז אם תרשו לי, אני אחלק את המתמודדים ל-3 קבוצות:
קבוצה 1: הספאמרים
אלו חברי הכנסת שניצלו את הפרצה בחוק הספאם המאפשרת לשלוח תעמולת בחירות באמצעות SMS גם ללא מתן אפשרות ל”הסרה מרשימת התפוצה”.
כיוון שאני מתפקד ליכוד, חברי הכנסת האלו שלחו לי מבול של סמסים שלפעמים הביאו אותי למצב של שיגעון.
בגלל התנהגותם המחפירה הבטחתי לעצמי שלא אצביע בשום אופן לחברי הכנסת ששלחו לי יותר מהודעה אחת בשבוע. והיו כאלה ששלחו 3 ביום, כל יום (!!!).
בקבוצת “הספאמרים” נכללים גם חברי הכנסת שהתקשרו אלי עם הודעה מוקלטת, שגרמה לי לתהות לגבי שפיות דעתם של העומדים בראשות המדינה שלנו…
קבוצה 2: העושים.
אלו חברי כנסת שהקפידו לעשות במשך כל הקדנציה שלהם. ביניהם אפשר למנות את ציפי חוטובלי, דני דנון, ועוד כמה שאני לא זוכר כרגע את שמם. חברי הכנסת האלו מעדיפים לעשות ולפעול במקום לדבר, ואת כמות הסמסים שהם שלחו אלי אני יכול לספור על יד אחת.
קבוצה 3: היצירתיים.
קבוצה זו הינה הקבוצה הכי מעניינת ולצערי אפשר להכניס אליה רק חבר כנסת אחד – זאב אלקין.
אלקין טפס טרמפ על ההצלחה המסחררת של להיט היוטיוב gangnam style, ופנה לחברת הפקות כדי שיפיקו לו סרטון ברוח דומה שעונה לשם “אלקיין סטייל”.
אלקין סטייל הפך להיות להיט היסטרי, ונכון לרגע זה צפו בו 346,000 איש ב-10 ימים בלבד!
מה למדתי מזה?
דבר ראשון למדתי שלא כדאי להיות נודניק. אם אתה שווה התייחסות אתה תקבל אותה פשוט כי מגיע לך. ציבור הבוחרים לא טיפש והוא יודע בדיוק מי עושה ומי רק מדבר.
דבר שני למדתי שבמקום להמציא את הגלגל, לפעמים צריך לדעת לרכוב על הצלחה של אחרים. אם יש ביוטיוב להיט שמככב כבר כמה שבועות בראש הטבלה הויראלית של כל הזמנים, למה להמציא סרטון תעמולה חדש?
במקום זה פשוט מפיקים סרטון הומוריסטי שרוכב על ההצלחה של הלהיט ו… בינגו! יש לכם סרטון ויראלי במינימום מאמץ!
קחו לדוגמא את הסרטון הכי נצפה מספר 2 ביוטיוב – Baby ft Ludacris של ילדון בשם ג’סטין ביבר. הסרטון הזה עומד כיום על 800 ומשהו מיליון צפיות, אבל מישהו החליט לרכוב על ההצלחה שלו והפיק סרטון פארודיה שהגיע ללא פחות מ38 מיליון צפיות!!!
מה שקרה זה שסרטון הפארודיה מכיל בדיוק את אותן מילות מפתח כמו הסרטון המקורי, ולכן כל מי שחיפש את המילים baby ft ludacris ראה גם אותו:
אותו דבר עשה זאב אלקין שרכב על ההצלחה של הgangnam style, ואותו דבר כדאי גם לכם לעשות כדי להפוך את הסרטון שלכם לויראלי.
***5/12 הערה: יוצר הסרטון הוריד את האפשרות של צפייה ציבורית, ולכן כדי לצפות בו פשוט תחפשו את המילים “אלקין סטייל” ביוטיוב.
אז הופה אלקין סטייל!
חחח ענק!!!!!
אחד הפוסטים הטובים שלך
שוקי,
העלת לי רעיון גאוני, אני עכשיו הולכת ליישם אותו עם להיט ויראלי שצומח ביוטיוב בחודשים האחרונים.
תודה!