רציתי להראות לכם דוגמא שאפשר ללמוד ממנה הרבה על פרסום ושיווק של עסקים קטנים.
בניגוד לעולם של פעם, בו היה צריך להפרד מכמה עשרות אלפי שקלים כדי להגיע לתודעה של הלקוחות שלכם, כיום ניתן לבצע מהלכים מבריקים ויצירתיים ויחד עם זאת לא פחות יעילים.
כך בדיוק עשה פנצ’ר מאכער שרצה לפרסם את שירותי העסק שלו.
במקום להשקיע הרבה כסף בפרסום חוצות ובעיתונות, אותו פנצ’ר מעכאר הפיק כרטיס ביקור שבעזרתו אפשר למדוד את מצב השחיקה של הצמיג כדי לדעת עוד כמה זמן נשאר לו לחיות.
החכמה פה היא לא רק בקריאייטיב של הכרטיס, אלא גם בעובדה שכרטיס ביקור כזה הוא גם שימושי ולכן סביר להניח שהוא ישמר יותר מסתם כרטיס ביקור.
בצורה כזו הפנצ’ר מעכאר הצליח להשיג פרסום אפקטיבי בעזרת נתינת שירות אמיתי ללקוחות הפוטנציאלים, ולא סתם בעזרת הבטחות פרסומיות חסרות כל ערך.
פרסום כזה הוא הרבה יותר זול, ולדעתי גם יותר אפקטיבי מכיוון שאתה מתחבר ללקוח שלך בעזרת ערך ממשי, ולא סתם דרך הבטחות וסיסמאות.
יצא לי להבחין שדווקא כשהמשאבים מוגבלים, אנשי הפרסום מוצאים לנכון לחשוב על כיוונים מאוד יצירתיים וייחודיים כמו האיש מקצוע שעליו דן הפוסט.
הפוסט דיי מחזק דעה שגיבשתי לפני תקופה ארוכה- אשר גרמה לי להסיק שחשוב וכדאי לשקול להשקיע בקידום אופליין משאבים נוספים אפילו כשמדובר בשיווק עסקים באינטרנט
צודק לחלוטין.
דבר ראשון, תמיד כשבנאדם נמצא במצוקה הוא מגלה בעצמו כוחות שאפילו הוא לא ידע על קיומם. אפשר לראות את כל החברות המצליחות בשוק ההיטק בחלקם הגדול צמח דווקא מתוך קושי.
לגבי ההשקעה של המשאבים באופליין – אם תסתכל בקטגוריות דיוור ישיר, שיווק קריאטיבי או שיווק גרילה אתה יכול לראות עוד הרבה דוגמאות מדהימות (לדעתי) לנושא הזה.
ועוד משהו – אם עושים שיווק בצורה יצירתית ונכונה, ולא סתם הולכים אחרים העדר, אפשר בהחלט להשיג תוצאות יוצאות מן הכלל