גוגל הכריזו אתמול על 2 דוחות חדשים במערכת האדוורדס שנועדו לאפשר למפרסמים לצפות בדוחות שיתנו להם מידע חשוב על אסטרטגיות הבידים שלהם.
למי שלא משתמש באסטרטגיות בידים באדוורדס, נזכיר בקצרה שמדובר בסוג של אוטומציה שנועדה לעזור לכם לנהל את הבידים שלכם בצורה חכמה יותר.
למשל יש אפשרות להגיד לגוגל שאנחנו רוצים להיות בראש העמוד, וגוגל ינהל את הבידים בצורה כזו שבכל פעם שהמודעה שלנו יכולה להופיע היא תוצג בראש העמוד.
אסטרטגיה מעניינת נוספת היא ROAS, שאומרת לגוגל לעשות אופטימיזציה לפי אחוז הרווח שאנחנו רוצים לקבל על ההוצאה שלנו (כמו ROI אבל מתייחס לעלות של המודעה ולא לעלות הכוללת).
עוד על אסטרטגיות בידים תוכלו לקרוא כאן.
בכל אופן אם עד היום יכולתם לנתח קמפיינים, אדגרופים, מודעות, ומילות מפתח – אז באמצעות דוח ה-strategy-level החדש יש לכם את האפשרות להשוות גם בין האסטרטגיות השונות ברמת המאקרו, גם אם יש כמה קמפיינים (או אדגרופים/מודעות/מילות מפתח) שמשתמשים בה.
לדוגמא – אם יש לכם 2 אסטרטגיות של ROAS (הכי מגניבה לדעתי), 500% ו-900%, ואתם רוצים לראות מה הגיב יותר טוב מבחינת קליקים, המרות ו-total value אתם יכולים פשוט ללכת למסך הראשי ולהשוות ביניהם בדיוק כמו שאתם משווים בין ביצועים של קמפיינים.
בדוגמא של גוגל ניתן לראות דוח אסטרטגיית CPA של חנות פיצה, שבה אפשר לראות האם האסטרטגייה עזרה לה להגיע ליעד או לא.
הנתון השני והחשוב לא פחות שתוכלו לראות בדוח הזה הוא הסטטוס של האסטרטגיה.
מכיוון שמדובר במשהו אוטומטי שלוקח נתונים ואמור לנתח אותם, עלול לקרות מצב שלמערכת אין מספיק נתונים עדיין ולכן הביצועים לא יהיו מי יודע מה (מה שקרה לי לפעמים).
בדיוק בשביל זה גוגל הוסיפו שורת סטטוס קטנה שנמצאת מתחת לשם של האסטרטגיה, ובה אתם יכולים לראות את הסטטוסים הבאים:
Inactive – האסטרטגיה לא פעילה בגלל שאין קמפיין פעיל שמשתמש בה.
Not limited – פעיל.
Learning – המערכת עדיין לומדת את הנתונים בגלל שרק עכשיו הוספתם את האסטרטגיה או בגלל שביצעתם שינוי כלשהוא שדורש הערכות מחודשת.
Limited – שמתם bit limit על מילות המפתח ולכן המערכת לא יכולה להגיע לביצועים הכי טובים שלה. ככלל – מומלץ לא להגביל את האסטרטגיות השונות אלא לסמוך עליהם שיעשו את העבודה כמו שצריך, בתנאי שיש לכם מספיק דטא כמובן.
ישנם עוד מצבי limited שקשורים לתקציב הכולל ול-quality score נמוך, וכאן חשוב להזכיר שאסטרטגיות בידים פשוט מעלות בידים כדי להגיע למצב הרצוי שאותו בחרתם (CPA, מיקום גבוה, maximize clicks או כל דבר אחר). המערכת לא תעזור לכם אם ה-QS שלכם נמוך מ-4 כי בסופו של דבר המטרה של גוגל היא לתת מודעות רלוונטיות, ולכן אם ציון האיכות שלכם גרוע שום ביד לא יפצה על זה.
סיכום
מנסיון אישי, bid strategies יכולים מאוד לעזור בניהול חכם של קמפיינים, והיתרון המרכזי שלהם (לדעתי) הוא בעובדה שניתן להחיל אותם ברמת מילת המפתח או אדגרופ ספציפי, ולא רק ברמת הקמפיין כמו שהיה פעם.
הדוחות החדשים עדיין לא קיימים בכל החשבונות, אבל אין ספק שהם יעזרו לנו להפיק יותר תועלת מאסטרטגיות הבידים הללו.