ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה
  • גוגל אנליטיקס 4 – התחילו כאן
  • בלוג אנליטיקס
  • השירותים שלנו
    • ניהול קמפיינים
    • מומחה גוגל אנליטיקס
    • גוגל תג מנג’ר
    • אופטימיזציה לדפי נחיתה
    • אופטימיזציה לאתרי איקומרס
    • אופטימיזציה למובייל
  • קורסים
    • *חדש* קורס גוגל אנליטיקס 4
    • קורס תג מנג’ר אונליין
    • קורס פרסום בגוגל ופייסבוק
  • המומלצים
  • צרו קשר
  • גוגל אנליטיקס 4 – התחילו כאן
  • בלוג אנליטיקס
  • השירותים שלנו
    • ניהול קמפיינים
    • מומחה גוגל אנליטיקס
    • גוגל תג מנג’ר
    • אופטימיזציה לדפי נחיתה
    • אופטימיזציה לאתרי איקומרס
    • אופטימיזציה למובייל
  • קורסים
    • *חדש* קורס גוגל אנליטיקס 4
    • קורס תג מנג’ר אונליין
    • קורס פרסום בגוגל ופייסבוק
  • המומלצים
  • צרו קשר
ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה
  • גוגל אנליטיקס 4 – התחילו כאן
  • בלוג אנליטיקס
  • השירותים שלנו
    • ניהול קמפיינים
    • מומחה גוגל אנליטיקס
    • גוגל תג מנג’ר
    • אופטימיזציה לדפי נחיתה
    • אופטימיזציה לאתרי איקומרס
    • אופטימיזציה למובייל
  • קורסים
    • *חדש* קורס גוגל אנליטיקס 4
    • קורס תג מנג’ר אונליין
    • קורס פרסום בגוגל ופייסבוק
  • המומלצים
  • צרו קשר
  • גוגל אנליטיקס 4 – התחילו כאן
  • בלוג אנליטיקס
  • השירותים שלנו
    • ניהול קמפיינים
    • מומחה גוגל אנליטיקס
    • גוגל תג מנג’ר
    • אופטימיזציה לדפי נחיתה
    • אופטימיזציה לאתרי איקומרס
    • אופטימיזציה למובייל
  • קורסים
    • *חדש* קורס גוגל אנליטיקס 4
    • קורס תג מנג’ר אונליין
    • קורס פרסום בגוגל ופייסבוק
  • המומלצים
  • צרו קשר
האם כדאי לשים פרמטרים של UTM כדי למדוד קישורים פנימיים בתוך האתר? #data_shorts
עמוד הבית » גוגל אנליטיקס » האם כדאי לשים פרמטרים של UTM כדי למדוד קישורים פנימיים בתוך האתר? #data_shorts

האם כדאי לשים פרמטרים של UTM כדי למדוד קישורים פנימיים בתוך האתר? #data_shorts

אין תגובות שוקי מן

אני רוצה להתחיל סדרה חדשה של ״קצרים״ – שאלות שחוזרות על עצמן שוב ושוב, ואין הצדקה לכתוב פוסט שלם כדי לענות עליהן.

קראתי לסדרה data_shorts, ואפילו עיצבתי תמונה נחמדה באמצעות ChatGPT 😉

והפעם – איך לעקוב אחרי באנרים פנימיים בתוך האתר.

לדוגמא – אני גולש ב-ynet, ומגיע לאזור עם הפרסומות של טאבולה.

אחת הפרסומות מובילה אותי לכתבה פנימית בתוך האתר, שכדי לעקוב אחריה הוסיפו לה פרמטרים של UTM:

ההגיון פשוט – בעל האתר רוצה לראות בדוח מקורות התנועה מה היו הביצועים של אלו שלחצו על המודעות של טאבולה.

הבעיה היא, שלכל לחיצה על קישור שמכיל פרמטרים של UTM, גם אם היא מובילה לעמוד אחר בתוך האתר, יש השפעות ״ארוכות טווח״ שממשיכות גם אחרי שהלחיצה נגמרת.

ביוניברסל אנליטיקס לחיצה על UTM התחילה ביקור חדש, אבל אנחנו כבר לא ביוניברסל.

מה שכן, למרות שבגוגל אנליטיקס 4 לחיצה על UTM לא עוצרת את הביקור הנוכחי, היא כן משפיעה על הביקורים שיבואו אחר כך.

כתבתי על זה בהרחבה בפוסט הזה, אבל אסביר פה את העניין בקצרה –

ביום ראשון גולש א׳ הגיע לאתר מגוגל אורגני.

ביום שני הוא מגיע דיירקט וקונה – ההמרה תיזקף לזכות הביקור האורגני, כי זה היה מקור התנועה האחרון שאינו דיירקט.

לעומת זאת, גולש ב׳ הגיע ביום ראשון מגוגל אורגני, ובמהלך הביקור לחץ על באנר שהכיל פרמטרים של UTM.

נגיד utm_source=banner&utm_medium=coupon.

הגולש נשאר באתר ועשה מה שעשה.

ביום שני, גולש ב׳ גם כן הגיע לאתר דיירקט וביצע רכישה, אבל הפעם הרכישה תלך לזכות ״מקור התנועה״ banner / coupon כי זה היה מקור התנועה האחרון.

במילים אחרות – בגוגל אנליטיקס 4, למרות שכניסה ממקור תנועה שונה (כמו UTM) תוך כדי סשן פעיל לא תתחיל סשן חדש (בניגוד ליוניברסל אנליטיקס) – היא כן תשפיע על ה-last click לצורך חישוב ההמרות.

מסקנה – לא מומלץ לשים פרמטרים של UTM על קישורים/באנרים פנימיים בתוך האתר.

מה כן לעשות?

יש כמה פתרונות, ואני אציין אותם מהקשה לקל:

1. אם מדובר באתר איקומרס, יש לכם איוונטים ייעודים בשם view_promotion/select_promotion שבאמצעותם תוכלו לראות כמה צפו וכמה הקליקו על כל באנר.

למשל:

JavaScript
1
2
3
4
5
6
7
8
9
dataLayer.push({
  event: "view_promotion",
  ecommerce: {
    creative_name: "Summer Banner",
    creative_slot: "featured_app_1",
    promotion_id: "P_12345",
    promotion_name: "Summer Sale",
  }
});

2. גם אם לא מדובר באתר איקומרס אתם יכולים להטמיע את האיוונטים הללו, אבל אם אתם מחפשים דרך יותר פשוטה אתם יכולים פשוט לשים איוונט כלשהוא בלחיצה על הבאנר, ואז לראות כמה פעמים ביצעו את האיוונט.

3. אם אתם מחפשים את הדרך הקלה ביותר, אתם יכולים פשוט להוסיף פרמטר של ref לקישור של הבאנר. למשל https://www.lixfix.co.il/article?ref=banner.

(שימו לב שזה יגרום ל-Page location להיות מפוצל, פעם https://www.lixfix.co.il/article?ref=banner ופעם https://www.lixfix.co.il/article, אבל תוכלו להסתכל על page path ואז זה יוריד את הפרמטר).

זהו.

מקווה שנהניתם, ואם יש לכם עוד שאלות אתם מוזמנים לשלוח לי דרך הצור קשר ואענה עליהן בשמחה 🙂

פורסם ב: גוגל אנליטיקס תגיות: google, google analytics 4, גוגל אנליטיקס
« הקודם
הבא »

אודות שוקי מן


להציג את כל הפוסטים של שוקי מן

השארת תגובה

ביטול

חיפוש
© כל הזכויות שמורות LIXFIX - Conversion Optimization
גלילה לראש העמוד

קורס אנליטיקס 4 מתנה!

קורס מבוא חינמי שיתן לך את הרקע הדרוש לקראת המעבר לגוגל אנליטיקס 4

ga4 intro comp
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות Accessibility Tools

Accessibility Tools

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • שחור לבןשחור לבן
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות נמוכהניגודיות נמוכה
  • רקערקע
  • קישוריםקישורים
  • פונטיםפונטים
  • איפוס איפוס