ברוכים הבאים לסדרת הפוסטים החדשה – מושגי יסוד בגוגל אנליטיקס.
בסדרה הזו אני אנסה לסכם בקצרה מושגי יסוד שחובה להכיר בגוגל אנליטיקס, אבל בניגוד ל-glossaries כאלו ואחרים שאפשר למצוא בלי סוף ברחבי הרשת, אני אתן בכל פעם את ה”מעבר” על כל אחד מהמושגים.
בצורה כזו תוכלו לקבל קצת קוטנקסט ולא רק את המושג היבש.
נתחיל? קדימה.
אז המושג הראשון אותו בחרתי הוא כמובן מבנה החשבון, שתחתיות ארכז את כל ההיררכה של החשבון שלכם בגוגל אנליטיקס.
שימו לב שכל חשבון אנליטיקס מורכב מ-4 מרכיבים:
1. Google Account – זה החשבון שאיתו אתם מתחברים לשירותי הגוגל השונים שלכם (ג’ימייל, אדוורדס, אנליטיקס, תג מנג’ר וכו’).
2. Google Analytics Account – זו המעטפת שמכילה בתוכה את כל הנכסים הדיגיטלים שלכם (פרופרטיז).
3. Properties – אלו הנכסים הדיגיטלים שלכם, או כמו שאני אוהב לקרוא להם – אלו ה-Hard disks שגוגל מקצה עבורכם בשרתים שלה (נסביר על זה בהמשך).
4. Views – אלו אזורים סגורים (אחד או יותר) שנמצאים בתוך כל פרופרטי, שמכילים מידע מסוים שהוגדר מראש.
אתם יכולים לדמיין את זה בתור נכסי נדל”ן
יש לכם חברה אחת שבאמצעותה אתם מנהלים את כל הנכסים הנדלניים שלכם – זה ה-Google Account שלכם.
תחת החברה הזו, יש לכם נכסים שמרוכזים בירושלים, תל אביב, חיפה ובאר שבע – אלו ה-Google Analytics Accounts.
בכל אזור בארץ יש לכם מספר נכסים – אלו ה-Properties,
וכל אחד מהנכסים הללו מחולק באמצעות קירות גבס, שמחלקים את השטח הגדול לכמה דירות קטנות אותם אתם משכירים לאחרים. קירות הגבס לא מצמצמים את השטח של הנכס, אבל הם עוזרים לכם לחלק אותו בחלוקה שתתאים לכל דייר ודייר – אלו ה-Views השונים.
המשל הזה תקף גם לנושא ההרשאות
אם נחזור למשל שלנו, אז מכיוון שאתם “איילי נדלן” אתם גם מחזיקים אנשים שינהלו עבורכם את הנכסים.
ברגע שבעל החשבון (Google account) מעניק למנהל אזור (=analytics account) גישה מסוימת – הגישה הזו תקפה לכל הנכסים (properties+views) שתחת אחריותו.
ברגע שנתתם גישה מסוימת למנהל נכס מסוים (=property) – הגישה הזו תחול באופן אוטומטי גם על הדירות השונות שתחת הנכס הזה (=views) – אבל היא לא תחול על נכסים אחרים (=properties) שנמצאים באותו אזור (=account).
נקודה נוספת שחשוב לדעת לגבי properties
הליבה של גוגל אנליטיקס הם הפרופרטיז, מכיוון שכל המידע שלכם באתר משוייך אליהם.
בכל פעם שאתם שולחים היט לשרתים של גוגל אנליטיקס (ועל היטים נדבר בפוסט הבא) – המידע נשלח לאזור מסוים בשרתים של גוגל אנליטיקס שם נמצא כל המידע ששלחתם.
אם תשימו לב טוב, בכל קוד אנליטיקס יש מספר שמתחיל ב-UA. זה המספר המזהה הייחודי לפרופרטי שלכם, והוא זה שקובע לאן ההיטים שתשלחו יכנסו.
דמיינו חדר שרתים ענקי שבו אלפי אם לא מאות אלפי שרתים, ובתוך אחד מהם יש הארד דיסק ששייך לכם. בכל פעם שמישהו נכנס לאתר שלכם ומבצע פעולה כלשהיא המידע הזה נשלח לאותו הארד דיסק, וכאשר אתם פותחים את דוחות האנליטיקס אתם בעצם שולפים את המידע הזה מתוך ההארד דיסק.
אבל כדי להבדיל בין הדיסקים השונים, גוגל אנליטיקס מקצה לכל אחד מהם מספר ייחודי, וזה המספר של הפרופרטי שלכם.
באופן כזה אם תשלחו “מידע” לפרופרטי מספר UA-1234567-1 זה יכנס להארד דיסק אחד, והם תשלחו לפרופרטי מספר UA-1234567-2 זה יכנס להארד דיסק אחר.
סיכום
עד כאן על ההיררכיה של חשבון האנליטיקס שלכם. כמובן שיש עוד הרבה מה להוסיף ולהרחיב אבל ניסיתי לשמור את הפוסט הזה קצר ככל האפשר, אז אם יש לכם שאלות נוספות אתם מוזמנים לשאול בתגובות!
[…] אנליטיקס מיוחד לאתרי AMP? למה אי אפשר להכניס אותם תחת ה-property הרגיל של האתר […]