ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה
  • גוגל אנליטיקס 4 – התחילו כאן
  • בלוג אנליטיקס
  • השירותים שלנו
    • ניהול קמפיינים
    • מומחה גוגל אנליטיקס
    • גוגל תג מנג’ר
    • אופטימיזציה לדפי נחיתה
    • אופטימיזציה לאתרי איקומרס
    • אופטימיזציה למובייל
  • קורסים
    • *חדש* קורס גוגל אנליטיקס 4
    • קורס תג מנג’ר אונליין
    • קורס פרסום בגוגל ופייסבוק
  • המומלצים
  • צרו קשר
  • גוגל אנליטיקס 4 – התחילו כאן
  • בלוג אנליטיקס
  • השירותים שלנו
    • ניהול קמפיינים
    • מומחה גוגל אנליטיקס
    • גוגל תג מנג’ר
    • אופטימיזציה לדפי נחיתה
    • אופטימיזציה לאתרי איקומרס
    • אופטימיזציה למובייל
  • קורסים
    • *חדש* קורס גוגל אנליטיקס 4
    • קורס תג מנג’ר אונליין
    • קורס פרסום בגוגל ופייסבוק
  • המומלצים
  • צרו קשר
ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה
  • גוגל אנליטיקס 4 – התחילו כאן
  • בלוג אנליטיקס
  • השירותים שלנו
    • ניהול קמפיינים
    • מומחה גוגל אנליטיקס
    • גוגל תג מנג’ר
    • אופטימיזציה לדפי נחיתה
    • אופטימיזציה לאתרי איקומרס
    • אופטימיזציה למובייל
  • קורסים
    • *חדש* קורס גוגל אנליטיקס 4
    • קורס תג מנג’ר אונליין
    • קורס פרסום בגוגל ופייסבוק
  • המומלצים
  • צרו קשר
  • גוגל אנליטיקס 4 – התחילו כאן
  • בלוג אנליטיקס
  • השירותים שלנו
    • ניהול קמפיינים
    • מומחה גוגל אנליטיקס
    • גוגל תג מנג’ר
    • אופטימיזציה לדפי נחיתה
    • אופטימיזציה לאתרי איקומרס
    • אופטימיזציה למובייל
  • קורסים
    • *חדש* קורס גוגל אנליטיקס 4
    • קורס תג מנג’ר אונליין
    • קורס פרסום בגוגל ופייסבוק
  • המומלצים
  • צרו קשר
טיפ חשוב למדידה נכונה של סושיאל בגוגל אנליטיקס
עמוד הבית » גוגל אנליטיקס » טיפ חשוב למדידה נכונה של סושיאל בגוגל אנליטיקס

טיפ חשוב למדידה נכונה של סושיאל בגוגל אנליטיקס

2 תגובות שוקי מן

אם אתם מנהלי קמפיינים ויצא לכם להתעסק קצת עם גוגל אנליטיקס, אתם בוודאי יודעים מה זה תיוג קמפיינים ו-UTM.

בקצרה, מדובר בשיטה שנועדה ללמד את גוגל אנליטיקס מאיפה הגולש הגיע, ומאפשרת לנו לשלוח מידע מפורט לגבי מקור התנועה של הגולש.

באמצעות הפרמטרים של UTM נוכל לשלוח מאיזה מקור תנועה הוא הגיע, מאיזה קמפיין, מודעה ואפילו מילת מפתח.

הסיבה שצריך להשתמש ב-UTM היא מכיוון שבמקרה שהגולש שלנו מגיע מפייסבוק למשל, גוגל אנליטיקס לא יודעת מאיפה בדיוק הוא הגיע בתוך פייסבוק, ולכן אנחנו צריכים לשלוח את המידע הזה באופן יזום.

בנוסף, במקרה שהגולש הגיע מאפליקצייה או מפרוטוקול מאובטח HTTPS, גוגל אנליטיקס בכלל לא ידע מאיפה הגולש הגיע והוא ירשם בתור direct, אלא אם כן נשתמש ב-UTM (מומלץ לקרוא את הפוסט המקיף שכתבתי על תנועת דיירקט בגוגל אנליטיקס).

ולמרות כל זה, גם אם אתם מתייגים את כל הלינקים שלכם בסושיאל עם UTM, בוודאי יצא לכם להתקל בדוח מקורות התנועה שמציג תנועה מסושיאל בתור referrals:

referral traffic google analytics

זה קורה כי הרבה פעמים הגולשים הם אלו שמשתפים URL-ים מהאתר שלכם, וכמובן שהם לא טורחים להוסיף UTM ללינקים הללו, וכשהחברים שלהם לוחצים על הלינק אתם מקבלים תנועה מרשת חברתית שמופיעה בתור referral במקום social או UTM שאתם שמים כשאתם אלו שמשתפים את הלינק.

אם תלכו לדוח Channels זה מעצבן אפילו יותר, כי כל הטראפיק הזה מופיע תחת ערוץ Referral במקום Social כמו שהיינו מצפים לראות.

refferal traffic channel analytics

אז מה הפתרון?

פשוט מאוד – צרו פילטר מסוג Custom > Advanced והגדירו אותו באופן הבא:

google analytics filter

תחת Field A הכניסו את הטקסט הבא:

youtube|wikipedia|stumbleupon|netvibes|groups\.google|weebly\.com|groups\.yahoo|linkedin|
lnkd\.in|facebook|del\.icio\.us|digg|feedburner|twitter|blog|faves\.com|wordpress|t\.co|
plus\..*google|disqus|instagram|reddit|buzzfeed\.com|answers\.yahoo\.com

וזהו זה.

מה שיקרה זה שבכל פעם שהפילטר יזהה מקור תנועה עם אחד השמות שהכנסתם בשדה A וגם medium של referral (כלומר תנועה שהגיעה מרשת חברתית אבל לא תויגה נכון) – הפילטר פשוט ישכתב את ה-medium ויהפוך אותו ל-social.

בצורה כזו אתם תוכלו לראות את הטראפיק מהרשתות החברתיות בצורה תקינה גם אם לא תייגתם את הלינקים,(בהנחה שזה לא טראפיק מאפליקציה שיופיע בתור דיירקט כמו שהסברתי כאן), ובדוח הערוצים אתם תראו את הרשתות הללו תחת social ולא תחת ערוץ referral.

הערוץ Social שמופיע בדוחות מכיל בתוכו את כל התנועה שה-medium שלה מכיל את המילה social או sm, ובגלל ששינינו את ה-referral ל-social זה יתחיל להכנס לתוך הערוץ הזה מהיום והלאה.

אהבתם? שתפו 🙂

פורסם ב: גוגל אנליטיקס תגיות: פייסבוק, פילטרים
« הקודם
הבא »

אודות שוקי מן


להציג את כל הפוסטים של שוקי מן

2 תגובות

  1. עמית אדלר 12/09/2017 בשעה 07:20 הגב

    אישית אני מעדיף להגדיר את כל המקורות האלה כ-referral ולא סושיאל. מה סושיאל בוויקיפדיה, יוטיוב או וורדפרס? אלו לא רשתות חברתיות במלוא מובן המילה… וגם אם כן – סושיאל זה עדיין סוג של referral בכל מקרה (אלא אם כן מדובר בממומן בסושיאל).

    אבל בכל זאת נחמד לדעת שהפתרון כל כך פשוט.

  2. גיל 14/03/2018 בשעה 21:32 הגב

    תודה על ההסבר

השארת תגובה

ביטול

חיפוש
© כל הזכויות שמורות LIXFIX - Conversion Optimization
גלילה לראש העמוד

קורס אנליטיקס 4 מתנה!

קורס מבוא חינמי שיתן לך את הרקע הדרוש לקראת המעבר לגוגל אנליטיקס 4

ga4 intro comp
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות Accessibility Tools

Accessibility Tools

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • שחור לבןשחור לבן
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות נמוכהניגודיות נמוכה
  • רקערקע
  • קישוריםקישורים
  • פונטיםפונטים
  • איפוס איפוס