ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

הטיפ הפשוט הזה עזר לנו לשפר את תוצאות הרימרקטינג של הלקוח ב-265%

נורא פשוט לעשות רימרקטינג נכון?

פשוט שמים את הפיקסל של גוגל/פייסבוק (או כל פלטפורמה אחרת), ואז מטרגטים את היוזרים שביקרו אצלנו באתר כדי להחזיר אותם ולגרום להם לקנות.

אז זהו שלא.

כי כמו כל דבר בפרסום, גם רימרקטינג אפשר לעשות בצורה פשוטה ובצורה קצת יותר מתוחכמת, וזה מה שאני רוצה להראות לכם בפוסט הזה.

אז קודם כל למי שלא יודע, רימרקטינג/ריטרגטינג היא דרך “לעקוב” אחרי גולשים שביקרו אצלנו באתר.

אנחנו מקבלים קוד JavaScript מפלטפורמת הפרסום, מטמיעים אותו בכל דפי האתר, וכאשר גולש מבקר באחד העמודים זה “צובע” אותו באופן כזה שמאפשר לנו לטרגט אותו בהמשך דרך מערכת הפרסום.

ופה הטיפ שלנו נכנס לפעולה

הטיפ הפשוט הזה יראה לכם איך לשפר את הביצועים של הרימרקטינג שלכם במאות אחוזים, וכל זה באמצעות שימוש פשוט בגוגל תג מנג’ר.

תחשבו רגע על הפסיכולוגיה של הגולשים שלכם –

האם גולש שנטש את האתר תוך 5 שניות רלוונטי באותה מידה כמו גולש ששהה 10 שניות?

האם בכלל כדאי לי להפעיל רימרקטינג על גולשים ששהו פחות מ-10 שניות באתר?

כולכם בטח מכירים את התיאוריה שלפיה לוקח לגולשים בין 3 ל-8 שניות להבין מה האתר הזה רוצה מהם בכלל, והאם שווה להם להשקיע זמן נוסף בכדי למצוא את מה שהם מחפשים. על פי מחקר של נילסן, אם עברו יותר מ-10 שניות והגולש לא הבין מה בדיוק קורה כאן – הסיכויים שהוא יעזוב את האתר גדלים ב-200%.

עכשיו אני רוצה שתחשבו רגע – מה המשמעות של קמפיין רימרקטינג?

האם יש הבדל בין גולשים שלא ביקרו אצלי באתר בכלל לבין גולשים שביקרו ויצאו לפני שעברו 5 שניות? (או 8, או 10, תלוי תוך כמה זמן אתם מעריכים שקולטים את המסר שלכם).

הרי כל ההגיון של רימרקטינג זה להתייחס בנפרד לגולשים איכותיים, שמה שהופך אותם לאיכותיים זו העובדה שהם ביקרו אצלי באתר ולכן מכירים אותי ויודעים על מה אני מדבר.

אבל האם גולשים שיצאו לפני 5 שניות עונים להגדרה הזו? האם בזמן הקצר הזה הם הספיקו להכיר אותי?

סביר להניח שלא, ולכן אני רוצה לטרגט אותם בנפרד מאלו שבאמת קראו את ההצעה השיווקית שלי והקדישו לה תשומת לב מספקת.

אגב, גם אם בסופו של דבר אני כן אבחר לטרגט גם את הגולשים הפחות איכותיים, לפחות תהיה לי את האופציה לתת ביד גבוה יותר לגולשים האיכותיים – אלו ששהו יותר מ-10 שניות והביעו עניין כלשהוא בתועלת שאני מציע להם.

איך עושים את זה באדוורדס?

הפתרון פשוט ביותר ומבוסס על גוגל תג מנג’ר, ככה שאם אין לכם תג מנג’ר באתר תצטרכו לעשות את זה בצורה טיפה שונה.

בהנחה שיש לכם כבר קוד כללי של רימרקטינג באתר, צרו תג חדש מסוג רימרקטינג (1), הכניסו את ה-ID וה-label שלו (האחרון כבר לא נצרך), ואז בחרו Manually Specify.

לחצו על add custom parameter וכתבו שם מה שאתם רוצים ויעזור לכם להבדיל בין אלו ששהו 10 שניות לבין אלו שלא. זה יאפשר לכם ליצור את הרשימה הזו באדוורדס בהמשך.

עכשיו בואו נגדיר מתי התג הזה יישלח – לחצו על triggering ובחרו בטריגר מסוג Timer:

תחת Intervals רשמו 10000 (זה 10 שניות במילי-שניות), וב-limit רשמו 1 (כי אתם רוצים שהטיימר יעצר אחרי פעם אחת).

בנוסף, תחת Page URL רשמו את העמוד שבו אתם רוצים להפעיל את הרימרקטינג הזה, או matches regex .* (נקודה כוכבית) אם אתם רוצים לעשות את זה בכל העמודים:

עכשיו כל שעליכם לעשות זה לפבלש, ללכת לאתר ולחכות 10 שניות ואז תראו שמופיע לכם Requests בתג אסיסטנט:

לחצו עליו ותראו שהפרמטר נשלח:

איך עושים את זה בפייסבוק?

צרו תג מסוג Custom HTML ושימו בו את הקוד הבא:

בטריגר של התג תוכלו להשתמש באותו טריגר שיצרנו קודם, שישלח את התג הזה אחרי 10 שניות.

עכשיו נעשה שוב פאבליש, ואחרי 10 שניות נוכל לראות ב-pixel helper שהקוד שלנו נשלח בהצלחה.

איך ניצור את רשימות הרימרקטינג?

נורא פשוט:

באדוורדס –

לכו ל-Audiences תחת Shared library:

לחצו על הכפתור האדום של יצירת רשימה חדשה, ואז בחרו Website visitors.

עכשיו לחצו על + Rule ותראו את הפרמטר ששלחנו בתג מנג’ר, שמתווסף לאפשרויות הטרגוט הקיימות ע”י URL ו-URL Referrer:

בשדה הטקסט תוכלו לכתוב 10 שזה מה שאנחנו שלחנו, אבל אם בחרתם לעקוב אחרי מספר שניות שונה תוכלו לרשום את זה כאן.

בפייסבוק – 

לכו ל-Audiences ולחצו על Create Audience > Custom Audience:


כעת לחצו על All website visitors וחפשו את מה ששלחתם בשורת הקוד בתג מנג’ר.

במקרה שלנו זה היה fbq(‘trackCustom’,’10seconds’) ולכן נבחר 10seconds כפי שאתם רואים בצילום המסך:

עכשיו פשוט צריך ליצור קמפיין, לבחור את הקהל שיצרתם ולטרגט אותו בנפרד מקהל הרימרקטינג הרגיל.

תוכלו לתת ביד גבוה יותר לקהל הזה (הוא יותר רלוונטי אז שווה להשקיע בו יותר), להציג לו קריאייטיב אחר, או כל דבר אחר שתרצו לעשות באופן שונה מקהל הרימרקטינג הרגיל.

ועכשיו לתוצאות

שואלים את עצמכם מה יוצא לנו מכל הסיפור הזה?

ובכן, הנה התוצאות של קמפיין רימרקטינג שאני מריץ ללקוח. דף הנחיתה והמודעות זהים בשני הקהלים, אבל ניתן לראות שאלו ששהו 10 שניות ממירים 265% יותר טוב מאלו שסתם נכנסו לדף!

חשוב לציין שכדי לראות תוצאות נקיות יותר עשיתי exclude לקבוצת ה-10seconds מתוך הקהל הכללי, כי בברירת המחדל הקהל הכללי מכיל בתוכו גם את קבוצת ה-10seconds, כמובן…

שלב אחרון…

אם אהבתם את הפוסט – שתפו אותו עם חברים. זה יעזור לי להביא לכם תכנים איכותיים בתדירות גבוהה יותר 🙂