ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה
  • גוגל אנליטיקס 4 – התחילו כאן
  • בלוג אנליטיקס
  • השירותים שלנו
    • ניהול קמפיינים
    • מומחה גוגל אנליטיקס
    • גוגל תג מנג’ר
    • אופטימיזציה לדפי נחיתה
    • אופטימיזציה לאתרי איקומרס
    • אופטימיזציה למובייל
  • קורסים
    • *חדש* קורס גוגל אנליטיקס 4
    • קורס תג מנג’ר אונליין
    • קורס פרסום בגוגל ופייסבוק
  • המומלצים
  • צרו קשר
  • גוגל אנליטיקס 4 – התחילו כאן
  • בלוג אנליטיקס
  • השירותים שלנו
    • ניהול קמפיינים
    • מומחה גוגל אנליטיקס
    • גוגל תג מנג’ר
    • אופטימיזציה לדפי נחיתה
    • אופטימיזציה לאתרי איקומרס
    • אופטימיזציה למובייל
  • קורסים
    • *חדש* קורס גוגל אנליטיקס 4
    • קורס תג מנג’ר אונליין
    • קורס פרסום בגוגל ופייסבוק
  • המומלצים
  • צרו קשר
ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה
  • גוגל אנליטיקס 4 – התחילו כאן
  • בלוג אנליטיקס
  • השירותים שלנו
    • ניהול קמפיינים
    • מומחה גוגל אנליטיקס
    • גוגל תג מנג’ר
    • אופטימיזציה לדפי נחיתה
    • אופטימיזציה לאתרי איקומרס
    • אופטימיזציה למובייל
  • קורסים
    • *חדש* קורס גוגל אנליטיקס 4
    • קורס תג מנג’ר אונליין
    • קורס פרסום בגוגל ופייסבוק
  • המומלצים
  • צרו קשר
  • גוגל אנליטיקס 4 – התחילו כאן
  • בלוג אנליטיקס
  • השירותים שלנו
    • ניהול קמפיינים
    • מומחה גוגל אנליטיקס
    • גוגל תג מנג’ר
    • אופטימיזציה לדפי נחיתה
    • אופטימיזציה לאתרי איקומרס
    • אופטימיזציה למובייל
  • קורסים
    • *חדש* קורס גוגל אנליטיקס 4
    • קורס תג מנג’ר אונליין
    • קורס פרסום בגוגל ופייסבוק
  • המומלצים
  • צרו קשר
איך לעקוב אחרי הודעות שגיאה באמצעות גוגל תג מנג’ר
עמוד הבית » Google Tag Manager » איך לעקוב אחרי הודעות שגיאה באמצעות גוגל תג מנג’ר

איך לעקוב אחרי הודעות שגיאה באמצעות גוגל תג מנג’ר

2 תגובות שוקי מן

כמעט בכל פעם שאנחנו עובדים עם לקוח בתחום האיקומרס, יוצא לנו להטמיע מעקב שגיאות באתר.

לאורך תהליך הרכישה יכולות לקרות הרבה תקלות שקשורות לתקלות שהגולש חווה בתהליך הקנייה, וברוב האתרים אין חיווי שמצביע על כמות התקלות, סוג התקלה ומה בדיוק גרם לה לקרות כדי שנבין מה צריך לעשות כדי לתקן (וגם עד כמה זה קריטי לשורת הרווח).

בפוסט הקרוב אראה לכם איך להטמיע מעקב שגיאות באתר באמצעות גוגל תג מנג’ר.

אילו תקלות יכולות לקרות? לא חסר:

* לקוח בחר פריט אבל הוא לא היה במלאי,

* לקוח הכניס קופון שכבר לא בתוקף,

* לקוח הכניס פרטים לא נכונים בטופס,

* לקוח ניסה להוסיף מוצר לסל אבל שכח לבחור מידה/צבע,

ועוד ועוד תקלות שונות ומשונות שיכולות לקרות ולהוציא את הלקוח הפוטנציאלי שלנו ממורמר ומתוסכל.

אילו סוגים של תקלות קיימות באתרים?

קיימים 3 סוגים עיקריים של תקלות ואנחנו נתייחס למדידה של כולם:

1. תקלות שמציגות הודעת שגיאה בגוף הדף:

2. שגיאות שמשנות את העיצוב של האלמנט שבו אירעה השגיאה (שימו לב למסגרת הכתומה מסביב לשדה של המידה):

3. שגיאות שמקפיצות error מובנה של הדפדפן:

browser error

אז איך עוקבים אחרי כל אחת מהתקלות?

1. מעקב אחרי הודעת שגיאה שמופיעה בגוף ה-HTML

במקרה הזה הכי פשוט להשתמש ב-visibility trigger החדש שיש ב-Google Tag Manager.

אם ניקח לדוגמא את אמזון, תוכלו לראות שבכל פעם שיש שגיאה בהתחברות מופיעה קופסה מעל הטופס עם פרטי השגיאה:amazon sign in error

כדי לעקוב אחרי השגיאה הזו, אנחנו צריכים להשתמש בטריגר מסוג Element Visibility שגוגל הוציאו ממש לאחרונה, לבחור CSS Selector ואז להכניס את ה-class או ה-ID של האלמנט שמופיע על המסך כאשר נוצרת השגיאה (במקרה שלנו זה .a-alert-content .a-unordered-list אבל אפשר להסתפק גם ב-a-alert-content אם רוצים).

visibility triggers

מה שהכי חשוב בהגדרה של הטריגר הזה הוא לסמן Observe DOM changes, כי זה בעצם מה שיוצר את המעקב אחרי אלמנטים שלא היו קיימים ב-DOM ועכשיו הם כן קיימים. אם לא תסמנו אותו הטריגר יעקוב רק אחרי אלמנטים קיימים שהגולש פשוט הגיע אליהם תוך כדי הגלילה.

לבסוף צריך ליצור איוונט כלשהוא שיישלח לאנליטיקס כאשר השגיאה הזו נוצרת:

google tag manager event login error

2. מעקב אחרי שגיאות שמשנות עיצוב של אלמנט מסוים

האמת היא שלא נתקלתי הרבה במצבים כאלו, כי בד”כ כאשר יש שגיאה יש גם הודעת שגיאה כלשהיא ואז אפשר לעקוב אחריה באמצעות השיטה הקודמת.

בנוסף, סוג השגיאה הזה דורש מעקב מדויק ולא יכול להתבצע בצורה גנרית, ולכן לא מתאים לכל המצבים, אבל אני בכל זאת אתייחס אליו בקצרה.

בדוגמא של Zappos אתם יכולים לראות שאם אני מנסה להוסיף לסל בלי לבחור מידה, שדה המידה מקבל border בצבע rgb(255,125,51) ולידו מוצגת הודעת שגיאה.

כדי לעקוב אחרי זה, אני צריך לדעת איזה אלמנט משתנה (במקרה של zappos מדובר באלמנט עם id של pdp-size-select), על איזה attribute חל השינוי (border-color) ומה הערך שלו אחרי השינוי (צבע 255,125,51).

על מנת לבצע את המעקב, הכניסו את הסקריפט הבא בתור Custom HTML Tag ושנו את הערכים המודגשים בהתאם למה שכתבתי קודם.

במידה והסקריפט מזהה שיש שינוי הוא דוחף event בשם styleError ל-dataLayer, ואותו צריך להגדיר בתור טריגר לתג ששולח event לגוגל אנליטיקס.

(אם הסתבכתם לא נורא כי כמו שאמרתי זה פחות נפוץ. בכל מקרה מוזמנים לשאול אותי בתגובות)

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<script>
var status = "false";
var target = document.getElementById('<strong>pdp-size-select</strong>');
// create an observer instance
var observer = new MutationObserver(function(mutations) {
  mutations.forEach(function(mutation) {
var elementColor = window.getComputedStyle(document.getElementById("<strong>pdp-size-select</strong>"), null).getPropertyValue('<strong>border-color</strong>');
 
   if (mutation.type==="attributes" && elementColor=="<strong>rgb(255, 125, 51)</strong>"
) {
   if (status != "true"){
               dataLayer.push({'event': 'styleError'});
        status = "true";
        observer.disconnect();
     }
      }
  });    
});
var config = { attributes: true };
observer.observe(target, config);
</script>

3. מעקב אחרי הודעות שגיאה של הדפדפן

זאת הסיטואציה הכי מעצבנת כי מדובר בשגיאה שלא קשורה בכלל ל-HTML, ולכן צריך לעשות מעקף כדי לזהות אותה.

browser error

כל שעליכם לעשות הוא להכניס את הסקריפט הבא בתור Custom HTML Tag:

JavaScript
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<script>
( function() {
var a=alert;
alert=function(x){  
  a.apply(window,arguments)
  dataLayer.push({'event':'browserError','errorText':arguments[0]})
}}) ()
  
</script>

כאשר הדפדפן יקפיץ חלון שגיאה, הסקריפט הזה ידחוף ל-dataLayer איוונט בשם browserError, ובנוסף ידחוף את הטקסט של השגיאה לתוך הערך errorText.

עכשיו צרו Variable שיאסוף את הודעת השגיאה מתוך ה-errorText:

צרו תג מסוג Google Analytics Event והכניסו בערכים מה שאתם רוצים (העיקר שבאחד השדות יהיה ה-Variable שיצרנו קודם, כי הוא מכיל את הטקסט של השגיאה):

עכשיו צרו את הטריגר מסוג Custom Event:

וזהו זה. ככה התג שלכם יראה בסוף:

כמובן שעכשיו אתם צריכים לדבג ולראות שזה עובד כמו שצריך, אבל אם עשיתם לפי מה שאמרתי אין סיבה שזה לא יעבוד.

סיכום

הודעות שגיאה הם ה-convresion killers הכי חזקים שיש לאתרי איקומרס, ובכלל באתרים מכל סוג שהוא.

אני ממליץ לכם למפות את האתר ולחשוב באילו מקומות הגולש עלול להיתקע בהודעות שגיאה כאלו ואחרות, ואז להטמיע את שיטת המעקב המתאימה באותו מקום.

כמובן שחובה לקחת את זה הלאה, ולנתח כמה שגיאות היו מכל סוג, מה בדיוק היה כתוב בהודעת השגיאה, באילו עמודים היא הופיעה וכל מידע אחר שיכול לעזור לכם לשפר את חווית המשתמש באתר, וזה כמובן ישפר את יחס ההמרה שלכם.

בהצלחה!

פורסם ב: Google Tag Manager, גוגל אנליטיקס תגיות: Error Tracking, google analytics, Google Tag Manager
« הקודם
הבא »

אודות שוקי מן


להציג את כל הפוסטים של שוקי מן

2 תגובות

  1. ברוך 28/01/2018 בשעה 16:04 הגב

    היי שוקי
    איך עוקבים אחרי הודעות בטפסים של אלמנטור ?
    זה לא html ההודעה שם נמצאת כמה שניות ואז נעלמת.
    תודה

    • שוקי מן 14/02/2018 בשעה 07:12 הגב

      element visibility trigger בתג מנג’ר

השארת תגובה

ביטול

חיפוש
© כל הזכויות שמורות LIXFIX - Conversion Optimization
גלילה לראש העמוד

קורס אנליטיקס 4 מתנה!

קורס מבוא חינמי שיתן לך את הרקע הדרוש לקראת המעבר לגוגל אנליטיקס 4

ga4 intro comp
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות Accessibility Tools

Accessibility Tools

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • שחור לבןשחור לבן
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות נמוכהניגודיות נמוכה
  • רקערקע
  • קישוריםקישורים
  • פונטיםפונטים
  • איפוס איפוס